TORJUSSSS!!!!!!!

Historien om slipset i Istanbul har vakt en og annen reaksjon. En venninne av meg – la oss kalle henne HC – har henvendt seg. Hun er en dannet dame med oppvekst i et møblert hjem, og hun skrev at hun er forferdet, at hun ikke liker så godt at jeg er blitt kriminell, men at hun er glad for at jeg slapp anholdelse, rettsforfølgelse og langt opphold i et tyrkisk fengsel, med fæle innsatte som ikke går av veien for vold  av groveste slag til alle døgnets tider og voldtekt av alt som har puls og holder 37 grader.

Hun hadde guuuglet og funnet straffelovens paragrafer 286, 287, 288 og 289… hun skrev at jeg hadde risikert fem års fengsel for et slikt ran i Norge. Hun nektet å tenke på hvor lang tid jeg ville fått i Tyrkia.

Jeg sa til henne at noen sjanser får man ta, og at et slips er et slips er et slips…. og når man er glad i slips … ja, da.. o.s.v… hvortil hun svarte: 

– Torjusss!!!!!

Jeg lovte å aldri gjøre slikt mer, og hun ble litt blidere. Etter litt godchatting, forsto jeg at hun likevel er litt imponert av min lille kriminelle handling vest for Bosporos, at det tross alt forutsatte litt mot og fasthet. Videre sa hun at hvis det bryter ut unntakstilstand i landet og dertilhørende utrygghet, vil hun oppsøke meg for beskyttelse. Det synes jeg er en brillefin idé. Hun sa også at om jeg er på hennes hjemtrakter, kan jeg bare komme innom og få svart kaffe og nybakte scones.      

2 kommentarer
    1. Godt å se at noen bryr seg om deg, du samfunnsfiende in spe. Men jeg tør ikke tenke på hvilke reaksjoner det har vært i Tyrkia…Er nok ikke så smart av deg å reise tilbake…

    2. Jeg mener at det alltid finnes utviklingspotensiale. Det kommer helt an på egeninteressen, men det kan noen ganger komme litt an på de rundt og hvordan de reagerer. Det kan også komme litt an på hvordan du reagerer på hvordan de reagerer. Hvis infrastrukturen (beklager, jeg liker det ordet uansett om det passer eller ikke), har oppadpekende reaksjoner kan det påvirke egeninteressen eller inspirasjonen om du heller vil kalle det det.
      Fra mitt ståsted virker det som om dette kan utvikles i mange retninger. Jeg er allikevel enig med
      07. 12.2017 kl 14.07 som ligger over meg her nå. Det kan være både fint, adrenalinskapende og kortisolfrembringende (tre artige ingredienser) med et annet land enn Tyrkia neste gang. Det er heller ikke dumt å holde seg til slips en stund fremover, da det både er bra for garderoben og den overnevnte egeninteressen. Du har hele verden for dine føtter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg