RØDT, SIMPELTHEN

Tror jeg tar en (L)OL-pause. Det har seg nemlig slik at jeg sist nærmest tilfeldig kom til å skrive noen få linjer om Oddvar Brå og staven hans hvori inkludert en kvinne med rødt hår. Jeg har tenkt litt videre og fikk plutselig lyst til å skive mer om kvinner med rødt hår. Jeg gjør det:

Ikke ofte å se, rødtoppene. Bestanden er liten, men de har en egen stil, noe ekstra – noe sært og rart og kanskje litt bortenfor. Det er noe med piker med rødt hår, og når de først er vakre, er de helt uimotståelige, fascinerende – helt perfekte. Rødt hår impliserer dessuten fregner. Ække det pent og pikant… jo, det er det. 
Under klærne blek og og tander hud, nesten gjennomsiktig, med en og annen føflekk… kroppens landemerker. Man kan skimte blodårene i lyskene, nesten se sjelen deres utbre seg bakenfor – hvis de har en. Ren poesi.
Jeg har ikke hatt så mye med rødtopper å gjøre at jeg har kunnet etablere en vitenskaplig kunnskapsmasse om dem. Jeg har ikke statistisk grunnlag tilstrekkelig for å hevde at rødtopper lukter bedre enn andre kvinner – blondiner og brunetter. Jeg er ikke vitenskapsmann, men min påstand er at de har en særegen duft. Nei, faen.. la meg skrive det like ut: Rødtopper dufter best.
Alle kvinner kan lukte godt, det er bare å påføre seg litt parfyme og sånt, men det er kvinnens egentilvirkede duft som egentlig teller. La meg betro meg litt: Jeg liker svettelukt, ikke gammel, harsk… men ganske fersk, en halv dag gammel, kanskje trekvart – ikke ugjerne fremkalt ved fysisk arbeid. Det er i armhulene det skjer. Der produseres lukten som nesten driver en fra vett og forstand. Armhuler er duftfabrikker.
Noen hevder at ingenting er som å bæsje og onanere samtidig. Jeg tror de tar feil: Ingenting er som å dytte nesa inn i en kvinnes svette armhule. Men aller best er det å dytte nesa inn i en rødtopps armhule, sniffe og inhalere alt man orker.. og kanhende slikke i seg litt av den søte svetten… la meg si det slik: En rødtopps svette er for meg det kokain var for Kurt Cobain.
Men hvordan får man tak i kvinner med rødt hår? De vokser ikke på trær.. nei, de gjør ikke det. Sannelig ikke lett å få tak i et eksemplar. Hva gjør man, da? Det er en annen historie, som jeg kan fortelle i morra –  hvis noen gidder lese…                 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg