TO SOM TENKER MASSE OM VOLD OG RAN OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller ved en partitilstelning i dag tidlig:
– Fæle tilstander i Oslo. I følge nrk.no var det sju-åtte ran og ransforsøk sist helg.

– Ja, de er helt gærne, disse ranerne. De går sammen i svære gjenger, gyver løs på en, eller to uskyldige ofre. Ranerne er mindreårige, men svært brutale. De bruker øks og softgun, slår og sparker, stjeler klokker, dyre jakker, penger og mobiltelefoner.
– Uffda.. hvor skjedde dette?
– Oslo vest og Bærum.
– Ja, vestkantungdommen er ille. Jeg husker jeg var sammen med en gutt fra Bærum for 40 år siden. Skikkelig drittsekk, bare opptatt av status og sånn. Han var med i en gjeng som lå i strid med ungdommen fra Smestad og nær omegn. De ranet hverandre hele tiden, klokker, jakker og dyre merkeklær … rosa T-skjorter fra Lacoste var populært.
– Jeg tenker at politiet bør ta disse bortskjemte pappaguttene litt i kragen og gi dem en skikkelig smekk.
– Det tenker jeg, også…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg