TO SOM TENKER MASSE OM JENNY KLINGE OG KJØNN OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Jeg tenker at jeg er helt sjokkert av stortingsrepresentant Jenny Klinge, på en måte. Hun mener at det bare finnes to kjønn…

– .. da tenker jeg at hun sikkert også er innvandringsfiendtlig og hater Black Lives Matter, Jo Biden og EU … og gjør du det, er du kjøttetende klimafornekter som kjører rundt i svær SUV som bruker masse bensin … og gjør du det, går du ikke med ansiktsmaske … og gjør du ikke det, hater du homofile og transpersoner… og gjør du det, har du traktor, skurtresker og hater ulv … og gjør du det, stemmer du Senterpartiet og da er du nasjonalist som er det samme som nazist på en måte.
– Fært at en nazist kan bli stortingsrepresentant, tenker jeg.
– Det tenker jeg også… Jenny Klinge kritiserer et utvalg som oppdaterer barneloven og gjør den kjønnsnøytral, bort med begrepene mor og far og kvinne og mann og sånn … som er på tide, tenker jeg. Veldig bra.
– Hva skal man erstatte mor og far med?
Fødeforelder og fødeforelderpartner
– Gode forslag, og det finnes jo uendelig mange kjønnsidentiteter, på en måte … husker du hunden min, Fiat?
– Jaaaa … så søt atte.
– Jeg er sikker på at den er trans. Den oppfører seg underdanig i forhold til andre hunder og vil bare spise når jeg står og ser på, vil ikke gå på tur når det regner, er ikke interessert i tisper og vil bare kose og klemme og ligge i armkroken … og den tisser ikke på telefonstolper på en måte.
– Ååå..
– Når Fiat ser på meg, er det som han fra innerst i sjelen ber om å bli tispe. Jeg har bestilt time hos veterinæren.
– Skifte navn også, da?
– Ja. Fia…

2 kommentarer
    1. Men hva løser vi så begrepsutfordringen der barnet er adoptert (ev. drittjobben med graviditet og fødsel er overlatt til surrogatmor), og det dermed ikke finnes noen fødende forelder?? For ikke bare bortfaller fødeforelderen (heretter ff) , men også ff-partner, da det åpenbart ikke lar seg gjøre å kvalifisere til partner for en ikke eksisterende!.. 🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg