TO SOM PÅ EN MÅTE TENKER MASSE OM EN MANN SOM VILLE GIFTE SEG MED EN DAME SOM IKKE VILLE GIFTE SEG

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen i anledning en partitilstelning i går kveld:
– Har du hørt om mannen i 40-årene som ville gifte seg med en dame i 20-årene, men damen ville ikke. Da ble mannen så sint at han tok henne med inn i en skog og kastet henne ned i en 25 meter dyp gruvesjakt. Men før han gjorde det, slo og voldtok han henne.

– Han regnet med at hun var død, men for sikkerhets skyld kom han tilbake etter noen dager for å sjekke. Hun var ikke helt død, så han kastet steiner ned på henne.
– Hææ??
– Hun overlevde. Det lå et tykt lag snø i bunnen av sjakta, som dempet fallet. Noen som var på tur i området, hørte henne rope om hjelp. Redningshelikopter og mannskap fikk henne opp. Hun var hardt skadet og veldig medtatt
– Hvor i Norge var dette? Sikkert en bergenser. Da jeg var ung, var jeg sammen med en bergenser. Han var sjalu hele tiden og da jeg avviste frieriet hans, ble han så sint at han knuste det meste av middagsserviset jeg hadde fått av farmor til konfirmasjonen. Så strøk han på dør og slengte igjen døra så den slingret på hengslene.
– Det var i Sverige. Mannen kom dit som flyktning i 2015. Han fikk avslag på asylsøknad og skulle utvises. Han har klaget på vedtaket mange ganger.
– Ååjaa … fra Syria, eller no’ sånt, tenker jeg. Sikkert muslim i en fortvilet situasjon. Han ville jo ikke tilbake til Syria, han fryktet nok for livet sitt. Sånn går det når myndighetene ikke ser helheten i en sak, tenker jeg.
– Det tenker jeg, også … men han behøvde kanskje ikke å kaste damen ned i en gruvesjakt. Forøvrig var han ikke helt god, dømt for narkotika og ulovlig kjøring
– Ikke glem kulturforskjellene. I islam er det litt annerledes når det gjelder forholdet menn og kvinner. Det er typisk vestlig arroganse å fordømme andre kulturer. Dessuten handlet han sikkert i affekt, var ikke helt seg selv, tenker jeg … og narkotika er jo så vanlig i Midt-Østen og ingen der bryr seg om førerkort og sånn..
– Det tenker jeg, også … men han kom tilbake og steinet henne.
– Det er også en del av islam. Ulydige kvinner blir steinet. Det er fryktelig, selvsagt … men sånn har det alltid vært i muslimske land, akkurat som det alltid har vært vanlig å spise brunost i Norge.
– Ehh .. ja, joa…
– Denne mannen var nok veldig glad i damen, ellers ville han vel ikke ha fridd, tenker jeg .. men jeg tenker at den svenske staten må ta litt skyld her. Hadde han vært bedre integrert, hadde han nok ikke kastet henne ned i en gruvesjakt. Det er jeg sikker på..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg