TO SOM TENKER MASSE OM HOMOFILI OG MUSLIMER OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Hørte du om han som for cirka ti dager siden drepte tre menn i en park i England?
– Nei, guuuuuud … hva skjedde??
– En ung mann drepte tre homofile menn med en svær kjøkkenkniv.
– Nei, hvaaaaa er det du sier … hva slags monster er det …. sikkert en sånn fotballpøbel det er så mange av der borte. Jeg husker jeg var på fotballkamp i London for 40 år siden. Der var det tusenvis av den sorten på tribunen, inkludert mannen min.
– Det var en 25 år gammel asylant fra Libya.

– Han ropte visst allahu akhbar før han startet med drepingen.
– Åååå…
– Han er nok rettroende muslim.
– Ja, det er han nok. Da er det jo ikke så rart at han drepte litt på en måte, tenker jeg. Han er jo fra et kontinent der man har dødsstraff for homofili, eller lange fengselsstraffer.
– Det tenker jeg, også. Homofili er ikke så veldig anerkjent i afrikansk og arabisk kultur på en måte, og denne unge mannen fra Libya har nok vært flink på skolen, lest masse i Koranen og lært alt om kulturen sin, tenker jeg.
– Ja, det tenker jeg også. Han har nok ikke vært i England så lenge, og han glemte sikkert at han ikke var i Libya. Hadde han husket det, ville han nok ikke ha stukket ned og drept noen.
– Det tenker jeg også. På en måte er han helt uskyldig. Han gjorde jo bare det han har lært i hjemlandet sitt, at man ikke skal dytte tissen sin inn i andre menn på en måte, og hva gjorde de tre mennene i den parken … kanskje de også brukte narkotika og sånn, og det er ikke bra.
– Enig, jeg synes ikke den unge mannen bør idømmes fengselstraff. Britiske myndigheter er ikke gode nok med integrering, de glemte sikkert å sende ham på et sånt integreringskurs der han kan lære litt om britiske lover og hva som er bra og hva som er ikke er så bra og sånn. Egentlig bør myndighetene ta skylda for de drapene, tenker jeg.
– Det tenker jeg, også … passelig lærepenge for denne gutten kan være å sitte inne i frikvarterene på det der integreringskurset, mens de andre asylantene er ute og sparker fotball med bærekraftige integreringsmål…

2 kommentarer
    1. Hei.
      Jeg er medlem i Rødt, og derfor er det sikkert ikke politisk korrekt å si at dette innlegget var utrolig godt skrevet. Dessverre finnes det mennesker med slike holdninger som du skisserer i SV.. (men selvsagt ikke i Rødt….)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg