FANT INGEN GOD TITTEL I FARTEN

Jeg er veldig gla’ i døtrene mine, de er veldig omtenksomme og anledningsvis sier de:
– Skal du ikke få deg en hund, pappa … så har du ihvertfall én venn.
Jeg er skeptisk. Interessefeltet til bikkjer er jo ganske smalt og ikke helt sammenfallende med mitt … gå lange turer, bæsje masse, sikle, tisse hyppig, spise egen bæsj, gå tur, spise, sove, sikle, tisse inne, gå tur, mase på en tur til, spise andre bikkjers bæsj, sove, sikle, gnage i stykker sko, møbler og annet løsøre.. men jeg tenkte at jeg i det minste kunne forsøke å finne ut hva slags bikkje som eventuelt kunne passe meg.

Jeg guuugla hvilken hunderase passer og fant en hel haug med tester. Jeg valgt en av dem og svarte oppriktig på alle spørsmål. Resultat: Fransk bulldog.
Javel, tenkte jeg .. hva slags bikkje er det? Jeg guugla påny og oppdaget at fransk bulldog er en sensasjonelt stygg skapning som trolig ikke hadde eksistert var det ikke for snille oppdrettere med henimot buddhistisk ærbødighet og respekt for alt liv.
Nå er det ikke slik at jeg selv er no’ fruktfat, slett ikke … sånn sett kunne en fransk bulldog og jeg passet sammen og funnet tonen, men jeg leste videre og fant disse kjennetegnene ved rasen: Munter, leken, omgjengelig, kjærlig, selskapelig, livlig, våken, årvåken, atletisk og tålmodig.
Du store allstyrelse, tenkte jeg … en overdådighet av dyder og gode egenskaper samlet i 10 kilo på fire bein. Jeg mættsjer kanskje 19 prosent på en solblank junidag år om annet.
Nei, det blir ikke fransk bulldog. Jeg kan da for faen ikke ha ei bikkje som gir meg kroniske mindreverdighetskomplekser og således kanskje sender meg rett inn i en depresjon så tung at jeg begynner å drikke brennevin både sent og tidlig og etterhånden bruker masse narkotika, som utarter til røff vinningskriminalitet og enda brattere skråplan som inkluderer heidundrende psykose og grov voldskriminalitet og i siste instans et par blodomsprutende, umotiverte øksedrap utført midt på blanke dagen med mange sjokkerte øyevitner omkring … som utløser forvaringsdom og soning ved Ila landsfengsel.
Nei, det blir ikke no’ fransk bulldog her i går’n, ikke no’ annen bikkje, heller … men jeg savner en katt.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg