INN, UT OG INN IGJEN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt meget intensivt på det etter at han overhørte en samtale mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld. De to snakket lavt, men min kompis har lange ører og fikk med seg siste del av samtalen:
– … så tørr at jeg kunne brukt den som trekkpapir.

– Ja, men det trenger jeg ikke, det var jo på barneskolen, det… da vi skrev skjønnskrift med fyllepenn.
– Ja, det er sant… hva bruker du den til, da?
– Jeg smuglet med en leppestift inn i Saudi-Arabia sist jeg var der. Muslimer er jo strenge på sånne damesaker, de liker jo ikke at damer pynter seg for mye på en måte.
– Du puttet den ikke opp i..
-… jeg tenkte at der er det ingen som ser på en måte.
– Ehh.. nei..
– Men jeg fikk den ikke ut igjen.
– Så tørt?
– Ja, og jeg hadde ikke noe krem med, slik at jeg kunne smøre opp på en måte. Jeg hadde rett og slett glemt toalettvesken på Oslo lufthavn.
– Men du kunne vel brukt smør, eller no’?
– Har du sett det smøret de bruker i Saudi, ikke akkurat Bremykt.
– Hva med bilverksteder, der har de jo ulike saker og ting… motorolje, girolje, hydraulikkolje, universalfett og sånn…
– Turte ikke, du vet hvordan arabiske menn er, sjarmerende, men du vet… de tar nei for et rungende ja og slimhinnene kunne tatt fyr og leppestiften blitt dyttet langt opp i livmoren…
– Uffda…
– Men så la jeg merke til at når jeg satt på en bestemt måte på en bestemt stol i hotellets restaurant, ble det veldig behagelig på en måte…
– Åååå???
– Ja, veldig behagelig..
– Du mener at…
– … ja, og da tok det ikke langt tid før den ramlet ut av seg selv.
– Så bra.
– Veldig bra, så jeg puttet den inn igjen og gikk for å spise litt mer…

2 kommentarer
    1. Hei Torjus. Vil bare gi deg skryt for bloggen din! Du evner å gripe ting i tiden, og presenterer dem akkurat frekt nok til at det ikke er for frekt. Jeg har en sånn inderlig trang til å gjøre det samme, men innser jo at det innen kun få måneder ville medføre et indirekte berufsverbot for en praktiserende legespesialist med full Helfo avtale som meg.Takk for at du tør!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg