TO HVORAV DEN ENE TENKER MASSE OG FØLER LITT OM GÆRNE UNGDOMMER PÅ SNARØYA

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Hørte du om alt det bråket på Snarøya i går kveld. 200-300 klin gærne ungdommer gikk amok … det var skyting, ran, vold og hærverk. Politiet måtte rykke ut.
– Ehhh … ja..
– Rart at Dagsrevyen ikke hadde noen sak på det nå i kveld, det må være en forglemmelse, men innslaget om mannen som ble reddet ned fra Galdhøpiggen var bra, tenker jeg…
– Men, altså … det var…
– … jeg tenker at Snarøya er sånt sossested fullt av pappagutter som tror de kan gjøre hva de vil, og nå har de altså begynt med vold og hærverk og skyting og sånn.
– Ja..
– Kanskje den aller fæleste av de gutta er sønnen til en av sjefene i NRK, og at det er derfor Dagsrevyen ikke lagde noe om dette.

– Det er så fært, tenker jeg. Jeg var jo gift med en sånn type. Han gikk alltid med sånne fine merkeklær og tørkle i halsen og sånn, og ingen hårstrå var på avveie … men han var litt av en bølle, og en gang slo han etter meg, men bommet heldigvis … ellers hadde det blitt blåveis … og en gang ranet han sparebøssa til en av ungene. 53 kroner og femti øre.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg