TO SOM PÅ EN MÅTE TENKER MASSE OM FYRVERKERI OG VOLD OG TRUSLER PÅ SKOLENE I ROMERIKE

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Fæle tilstander på skolene i Romerike, tenker jeg … elever som tenner opp fyrverkeri inne og er truende og voldelige mot lærerne sine.
– Ja, det dreier seg visst om en liten gruppe elever.
– Hva slags elever, tror du? De er jo helt gærne.
– Jeg har tenkt grundig gjennom det..
– Ja??
– Det er nok snakk om elever med foreldre som driver med import og salg av fyrverkeri, tenker jeg.

– Svikt i salget før nyttårsaften. Selgerne måtte ta med hjem det de ikke fikk solgt og oppbevarte fyrverkeriet på steder lett tilgjengelige for ungene deres, tenker jeg.
– Ååå??
– Så har disse jævelungene tatt med seg fyrverkeriet på skolen og antent det innendørs – for å tøffe seg for jentene, tenker jeg.
– Men volden?
– Noen lærere er blitt sinte, og disse ungene har reagert med aggresjon. Dette er nok bortskjemte pappagutter som er vant til få det som de vil… og så har de vært voldelige, på en måte.
– Ååå … trodde kanskje det var innvandrerungdom, jeg.
– Nei nei, innvandrere selger kebab, ikke fyrverkeri…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg