TO SOM TENKER MASSE OM INTEGRERING, INNVANDRERE, SLEMME MENN OG SHAZIA MAJID

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller ved en partitilstelning i dag tidlig:
– Jeg tenker at hun Shazia Majid er så klok.

– Hun har vært journalist i VG i mange år, nå er hun i avisens kommentaravdeling. Hun skal skrive masse om innvandring og integrering og sånn. Sette dagsorden, tenker jeg.
– Åjavel.
– Her om dagen ble hun intervjuet, husker ikke hvor, men hun sa at det er greit å snakke om vanskelige ting i innvandringsdebatten, så lenge man gjør det med godt hjerte.
– Sa hun det .. det er flott, tenker jeg. Men hva er de vanskelige tingene?
– Det sa hun ikke noe om, tror jeg.
– Kan det være dette med vold og drap og ran og kriminalitet og sånn?
– Hva mener du?
– Det er jo mer vold og sånn blant innvandrere enn etnisk norske. Det er dokumentert, det … i undersøkelser og sånn?
– Jeg har ikke lest sånne undersøkelser, men uansett er det ikke relevant, tenker jeg. Det er jo bare rasister som driver med sånne ting, problemet er at innvandrerne gjør alt de kan for å passe inn, integrere seg og bli nordmenn, men hvite nordmenn stritter imot, hindrer dem. Særlig menn, tenker jeg.
– Åå?
– Ja, Shazia Majid sier at innvandringsdebatten i dag er en fest for empatiløse menn. Det er klokt sagt, tenker jeg.
– Det er jeg enig i, menn eier ikke empati … det vet alle kvinner som har vært gift. Heldigvis skrev eksmannen min under på skilsmissepapirene uten å nøle et sekund. Det viser jo også hvor lite han brydde seg om ekteskapet vårt, tenker jeg. Det varte tross alt i 22 år. Jævla pikk!
– Samma her, jeg har ikke sett snurten av eksen siden han flyttet ut i 2009. Jeg tenker det er bra at vi ikke fikk barn.
– Men du… er du blitt kjent med hun enslige, pakistanske dama som bor i etasjen over deg, som du var på hils med?
– Åja … ehh .. nei, det ble det ikke noe av. Jeg hadde jo tenkt å invitere henne på søndagsmiddag, men det kokte litt vekk. Jeg var så opptatt. Tiden strakk ikke til.
– Men nå kan du vel invitere henne?
– Ehh.. jeg tror hun har flyttet. Det er ihverfall det jeg har hørt…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg