TO SOM TENKER MASSE OM KNIVMANNEN PÅ BISLETT OG SAMER OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen i anledning en partitilstelning i dag formiddag, omtrent klokken 10.00:
– Fælt med denne mannen som ble skutt av politiet på Bislett i sted.
– Ja, fryktelig, tenker jeg.
– Men var det nødvendig å skyte ham?
– Du kan så si, han hadde jo ikke drept noen.
– Nei, og dessuten er det veldig spesielt at noen medier å skriver at gjerningspersonen ropte den islamske trosbekjennelsen da han holdt på som verst, tenker jeg.

– Den trosbekjennelsen har jeg hørt mange ganger og den kan høres veldig ut som joik, slik som samene gjør når de er på fest.
– Ååå .. tror du det var en same?
– Vel, politiet vil ikke ut med mannens identitet…
– Men jeg har hørt at han ropte allahu akhbar.
– Jeg tenker at det kan ha vært ganding.
– Hæææ?
– Jeg har en venninne som er sosialantropolog og spesialist på urbefolkninger. Hun tror det var ganding. Det er noe samene driver med, en slags trolldomskunst de bruker når de vil gjøre folk vondt på en måte.
– Åååå…
– Ja, dessuten hadde han en svær kniv, og hvem går rundt med svære kniver?
– Samer?
– Nettopp, og i hvilken by bor flest samer?
– Oslo?
– Du sa det…

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg