HEI OG HÅ OG HOR…. I LOL-BYEN

Jeg har hørt snakk om at noen nordmenn har fått, eller tatt noen medaljer. Det er fint. Gratulerer. Men LOL ække over, uheldigvis… ennå noen dager igjen… hvilket betyr at jeg må bringe stoff fra byen jeg aldri greier skrive korrekt. Ja, det er mer plikt enn glede, men har man påtatt seg oppgaven som kommentator for et så stort sportsarrangement …  ja, så føler man ansvar, man må stå løpet ut, som man sier i denna bransjen. Men det er slik fatt at min korrespondent der borte i det rare landet langt pokkerivold i østlig retning har “ryki på en smell”, som vi sier her i nabolaget. Det er visst no’ med råbillig narkotika av ymse slag, billig børst og masse damer uten så veldig mye klær. Jaja, sånt skjer… og jeg tror ikke jeg kan forvente ferske nyheter fra hans kant – som jeg kan viderebefordre til dere.

Korrespondenten min, som gjerne vil være anonym – han insisterer faktisk – er en durkdreven kar, avsindig dyktig reporter. La oss kalle ham Robbie. Hans evne til å komme “innafor” er legendarisk. men han har lett for å la seg avlede litt –  av “det ganske, men av og til litt tidvis slitsomme søte liv”, som han kaller det. Men før han gikk grundig på snørra – trolig i en sjampiskjøler stuvende full av billig kokain –  rapporterte han hjem jevnlig og med stø penn og stilsikkerhet så frapperende at jeg bare måtte gi meg ende over.
Noen dager senere var språket litt tilrufset, men innholdet så oppsiktsvekkende at øyebrynene mine pushet hårfestet. Jeg måtte etterfylle calvados i kjøkkenglasset.. Jeg vet jo at Robbie er god til gå bakenfor nyhetsbildet. “Alt interessant foregår i mørket”, sa Louis- Ferdinand Céline en gang. Robbie mener visst noe annet. Han hevder at alt interessant foregår på hoteller i byen jeg aldri lærer navnet på – selveste LOL-byen. Før han sendte saken, ringte han og sa: – Hold deg ved mailboksen. Gla’sak på vei. 
Tittelen var HEI OG HÅ HOR. Brødteksten startet  nokså forsiktig, litt ordebukkeri og småslarv, litt om hæsjtæg metoo i et mystisk, østlig perspektiv. Litt pent formulert lirularum bare for moro skyld. Men så ga han gass, kanskje litt mye. La meg gjengi et redigert, neddempet utdrag:
Hvem tafser på hvem, og er Marit Bjørgen gravid igjen? Skjedde det rett før start på 15 kilometer’n. Hvem leverte satsen? En russisk turist? Hvordan gikk det til? Har hun fransk åpning i skidressen sin? Hva foregår på hotellene. Vi vet jo at det er mye fyll og skjørlevnet i norsk idrett. Durkdrevne fylliker, mange av dem. Bare spør idrettspresident Tom Tvedt. Han vil nok ikke innrømme det, og han vil nok avvise på det sterkeste at mange i Norges Idrettsforbund burde vært fast installert på Vangseter. Alle vet at tøylesløs fyll avleder tung og ubeskyttet sex, ikke bare romantisk gla’sex, men virkelig dirty sex på toaletter og i bøttekott. Feirer Maren Lundby gullet med å danse kliss naken og bloddopa omkring i hotellresepsjonen mens hun spiller på kjøttfløyta til en eller annen tilfeldig forbipasserende kelner? Ja, det ser granngivelig slik ut. Og er Heidi Weng så uskyldig som hun ser ut til? Eller er ryktene sanne… er hun egentlig en femme fatale som valser omkring bare iført stay ups og skibriller og feier over alle pikkoloene på hotellet? Og hva har vi er, er det ikke Tiril Eckhoff som sitter borti en krok og fyller årene sine med med ukjent  preparat fra noe som ligner en hagesprøyte? Joda, heia Tiril. Og hva med  Ole Einar Bjørndalen. Har han allikevel sneket seg med og håver inn svære trillebårlass med dollarsedler som hallik og bordelldirektør for de søte, små heiajentene fra Nord-Korea… og deler penga likt med diktator Kim i nord. Den karen trenger jo litt vestlig valuta, slik at han kan shoppe rakettdrivstoff fra Kina. Etter drøyt hundre forsøk på å få tak i Bjørdalen for en kommentar til denne virksomheten, lyktes jeg til slutt. Han sa: – Dette skal du bare ta rennafart og driiiiite i, din jævla  forpulte kødd….på den annen side… du virker som en ålreit kar. Kom bare innenfor, det er nok til alle. Davy Wathne kom nettopp… Kristian Tonning Riise og Trond Giske sitter i baren. God stemning…     

Drøy kost, dette. Jeg tror ikke et øyeblikk på det. Nei, jeg gjør ikke det – ikke et øyeblikk. Helt usannsynlig. På den annen side: Hvem forutså 11. september 2001 og Berlinmurens fall tolv år tidligere?
Anyway… virker som Robbie har sluttet å virke, etter at han ble kompis med Ole Einar Bjørndalen. Derfor trenger jeg tips, folkens… men vær litt særrriøse, da. Alle LOL-tips mottas med utakk og ingen premie..  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg