DEN MOSAISKE STØVBELGEN

Ingenting varer evig, ei heller den høyre bremsekaliperen foran på bilen min. Stempelet hadde sluttet å trekke seg tilbake etter nedbremsing slik at bremseskiva ble temmelig varm og jeg ikke trengte bremse foran lyskryss.
Vel, en bremsekaliper er teknisk like avansert som en klesklype. Den er lett å demontere, bare to skruer og en bremseslange. Stempelet får man ikke ut uten videre, men naboen har luftkompressor.
Etter en snau halvtime var kaliperen demontert. Stempelet var blankt og fint, bare litt ubetydelig gravrust ytterst. Noen tror at selve stempelet er helt avgjørende for en kalipers funksjon, andre tror ingenting og en og annen vet at det er pakningen som sitter i et spor i sylinderen som gjør susen. Den forhindrer lekkasje, og den reduserer stempeltrykket på bremseklossen når bremsepedalen er deaktivert.
Jeg dro til en bildeleforhandler og kjøpte et reparasjonsett: Pakning, støvbelg og lufteskrue med støvhette.
Hjem igjen. Pusset sylinderen med slipepapir 1200…bare noen strøk. Stempelet var så lekkert at jeg ikke hadde hjerte til annet en å kjærtegne det med en bomullsfille.
Jeg dyppet den nye pakningen i bremsevæske og plasserte den i sporet sitt. Jeg fant frem støvbelgen og ble øyeblikkelig betenkt. Hvordan i heiteste glohaugen skulle den kunne monteres slik at den ville holde seg på plass og ikke skli og dermed eksponere stempelets blanke stål for vann, luft, salt og sluttelig rust? Kaliperen hadde ikke noe spor hvori gummibelgen kunne festes.
Vel, jeg tredde støvbelgen på så godt jeg kunne og monterte kaliperen. Kanskje bremsestempelets dynamikk og belggummiens elastikk tilsammen ville utgjøre en høyere enhet, slik at det ville fungere?
Jeg fikk tak i nabodamen, plasserte henne bak rattet og ba henne bremse når jeg sa “ja” og slippe opp når jeg sa “slipp”. Jeg luftet bremsene. De funket, men så var det bare det at støvbelgen slapp taket og fulgte med sylinderen. Altså: Bremsen ville fungere ganske greit et par dager, men så ville det danne seg rust og stempelet ville bli like ubevegelig som et stilleben av Henri Matisse.
Nå ble jeg ganske grinete. Hvordan er det mulig å produsere noe så prosaisk som en rund gummidings som ikke er mulig å feste slik den er ment?
Jeg tenkte mye på dette. Jeg tenkte meg mange muligheter, uten å finne en forklaring. Jeg tenkte mer og resonnerte litt omkring hvem som har for vane å stikke kjepper i hjulene for folk flest. Etter masse tankearbeid fant jeg tilslutt svaret, det eneste sannsynlige, det fikk alt til å gå opp, som en perfekt kabal:
Jødene. Selvsagt.

Det er bare jøder som kan klekke ut en slik ond plan: Lage reservedeler som ser tilforlatelige ut, men som ikke fungerer når de blir montert. Masse arbeid bortkastet, og penger ut av vinduet.
Alle vet jo at jøder over hele verden samarbeider om å gjøre livet surt og uutholdelig for alle oss andre. Bare spør araberne. Man kan si mye rart om arabere, men de er minsanten skarpsindige hva jøder angår, og de kjenner igjen en jødisk konspirasjon når de ser en… det er både sikkert og visst.. og Sions vises protokoller er ennå fast inventar i araberes bokhyller. De er noen smartinger, araberne.. de lar seg ikke lure av at protokollene ble ansett som falsum i 1921.
Jeg spurte meg selv: Inngår så små ting som sabotasje av bremsedeler i den store jødiske sammensvergelsen som hjemsøker hele den vide verden, fra Los Angeles til Vladivostok. Tja, hvorfor ikke.. mange bekker gjør en står å… det vet alle som har opplevd flom i april. 
I forrige uke slet jeg fryktelig med å åpne en boks sardiner. Den lille åpningsringen brakk av, og jeg måtte til med en Leatherman-kniv. Jeg fikk opp lokket, men ikke uten å skjære meg til blods og søle til skjorta mi med olivenolje. Vet dere, kjære lesere, hvor vanskelig det er å fjerne olivenolje fra en hvit skjorte?? Kanskje ikke, men hva med jødene?
Jeg er glad i sardiner, og det er Bjelland som produserer dem. Jeg guuugla litt og fant at det opprinnelige siddisforetaket Bjelland allerede i 1902 åpnet kontor i New York. New York! 
Ved en tilfeldighet kom jeg til å se nærmere på støvbelgen til kaliperen. Den var merket med bokstaver og nummer. Serienummeret sluttet med 8491 og første, tredje og femte bokstav – J R W. Man skal være ganske tett i pappen for å ikke skjønne hva det betyr: Jews Rule the World.. og 8491 baklengs er 1948, året da nasjonen Israel ble proklamert. Case closed.
For å være helt sikker ringte jeg en muslim jeg kjenner godt. Han heter Ramzi og anser seg som en kapasitet i jødespørsmål. Han fjernet all tvil:
– Typisk jødisk. Slik har jødene holdt på i flere tusen år. Ikke glem at de drepte Jesus, og i alle år siden har de jaktet på kristenmannsblod. Heldigvis er jeg muslim, men alle vet at jødene opp gjennom historien har fanget små, kristne barn, drept dem, laget hull i dem og slurpet i seg blodet deres med sugerør. Kristenblod innbakt i usyrnet brød er forresten en jødisk spesialitet. Du har sikkert hørt om alle barna som ikke dukket opp i klasserommene ved skolestart i år. Hvor tror du de har tatt veien? Jeg synes politiet burde ta en prat med Ervin Kohn i Det Mosaiske Trossamfund i Oslo. Du vet vel at kristenmannsblod er obligatorisk ingrediens i jødenes påskemåltid?
– Men det er ikke påske nå.
– Har du hørt om frysere?        
Er det noen jeg stoler på, er det muslimer. De har alltid vært klarsynte og konsekvente i jødespørsmål, også da de sluttet seg til Hitlers jødepolitikk og ikledde seg SS-uniformer og jobbet lange dager med sikte på å fjerne alle verdens jøder fra jordens overflate.
Man må stole på Martin Luther, også. Han var teologiprofessor, tok et oppgjør med pavekirkens avlatspraksis og etablerte den luthersk-evangeliske kirke. En klok og lærd mann. Alle vet at menn blir klokere med alderen, og når de blir veeeldig gamle, er de så kloke at det nesten ikke går an. Luther var en moden mann da han sa:
“Ved siden av Djevelen har den kristne ingen fiende som er så giftig, så desperat så bitter som den ekte jøde. De er giftslager som røver, plyndrer, forderver og forbanner. De som ikke skjønner det, kan krype inn i rasshølene deres.”
Noen vil spørre: Hva er en ekte jøde? Svaret er selvinnlysende. En ekte jøde er falsk. Falskhet er jødens kjennetegn.. og ettersom alle jøder er falske, finnes ingen uekte jøder. Det har jeg hvertall lest et sted.
Jøder er jøder. De kan aldri bli noe annet. Men så kom jeg til å tenke på at i Norge ikke finnes mer enn cirka 2000 jøder. Hvordan kan 0,037 prosent av befolkningen lage så mye krøll?  Jeg ringte min venn Ramzi, jødeeksperten.
– Jeg må le, sa han og lo. Videre fortalte han at tallet 2000 bare er ondsinnet sionistpropaganda utpønsket av MIFF i samarbeid med Det Mosaiske Trossamfund og israelske myndigheter herunder også Mossad.
– Du må multiplisere det tallet med et kjempestort tall, det er flere jøder i Norge enn muslimer, jeg vil anta ca. 700 000. Jødene har jo tre tusen års erfaring med å snike seg omkring og skjule seg. Bare tenk på hvordan jødene gjemte seg bort under krigen. Anne Frank og hennes familie gjemte seg i en bygård i Amsterdam flere år før tyskerne oppdaget dem. Sannsynligvis har du jødiske naboer, men de later som om de er helt vanlige mennesker. Jeg håper ikke du har brønn, jødene er jo kjent for å forgifte brønner, det har de syslet med lenge før Muhammed ble født. Forresten… hva slags nese hadde han som solgte deg bremsedelene?
– Ehhh…
– Lang og krum, og nestippen på nivå med underleppa?
– Ehh.. vel…
– Ja, der ser du… den evige jøde. Du skal se at virksomheten hans snart opphører. Jødene beveger seg hele tiden, vet du…. snart her, snart der.. hvileløst reker de omkring i ly av mørket… krumneser, dårlig ånde og slappe ryggrader… selger ubrukelige produkter til blodpriser.. evig jakt på profitt og fortjeneste. Ågerkarler og rentenister. De er verdens aller mest ondartede kreftsvulster, de er som bakterier, kakerlakker og rotter…
– Men jeg bør vel dra tilbake og reklamere?
– Ligger butikken litt sånn for seg selv i lite trafikkert område? Luktet det vondt i butikken? Løk stekt i olje? 
– Njæææ…
– Der ser du. Du bør la det være. Du risikerer å bli drept og årelatet… du vet, kristenmannsblod. Vel, nå må jeg nesten runde av… må rekke fredagsbønnen. Men ikke glem å bidra til Operasjon Dagsverk, da – pengene går til en god sak…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg