TO SOM PÅ EN MÅTE TENKER MASSE OM HVA SOM I GÅR SKJEDDE PÅ SANDVIKA STASJON

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i dag tidlig:
– Hørt om hendelsen på Sandvika stasjon i går kveld? En gjeng ungdommer angrep noen andre ungdommer og en ung gutt ble knivstukket og måtte på sykehus?
– Ja, det er ille.
– Sikkert noen oppblåste, bortskjemte pappagutter, tenker jeg.

– Sandvika ligger i Bærum, ikke sant … og hvem bor i Bærum?
– Ehhh..
– Da jeg var ung, var jeg sammen med en sånn type. Han bodde i et svært, smakløst hus med en far som aldri var hjemme, men hadde gjort seg rik på import og salg av varer ingen trengte. Moren gikk hjemme hele dagen i morgenkåpen, drakk gin av kjøkkenglass og onanerte til Cupido. Ikke rart at sønnen ble helt skakkjørt, tenker jeg.
– Ååå?
– Han var bortskjemt, klysete … og voldelig. Jeg husker ikke hvor mange blåveiser han ga meg. En gang løp han etter meg og ville drepe meg med en sånn sabel foreldre hadde kjøpt på Mallorca.
– Verste jeg har hørt.
– Jeg slapp fra det med livet, men det gjorde ikke naboens katt.
– Ååå??
– En sommerkveld fanget han naboens langhårede katt, helte bensin på den og tente på. Jeg har aldri sett en katt løpe så fort, men den kom ikke så langt før den ble til en askehaug, på en måte.
– Men..
– Jeg tenker at denne gjengen med pappagutter hadde tatt toget fra Oslo, uten å kjøpe billett. Noen andre gutter så det og sladret til konduktøren, som utstedte saftige gebyrer…
– Ååå..
– Etter at konduktøren gikk til neste vogn, ville de ekle guttene ha hevn og gikk løs på guttene som varslet.
– Men det er..
– Ja, nettopp … det er helt forferdelig, men sånn er det i Bærum og omegn..

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg