TO SOM PÅ EN MÅTE TENKER MASSE OM OLAV THON, PRIDE, NAZISME OG SÅNNE GREIER

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning tidligere idag:
– Jeg ble så sinna da jeg leste VG i dag.

– Thon Hotels vil ikke heise regnbueflagget. Jeg tenker at Olav Thon hater homoseksuelle og transer og sånn på en måte.
– Ååå…
– .. og er du homofob, er du også klimafornekter, som spiser mye kjøtt, kjører bensinbil og mener at det bare finnes to kjønn… ja, og da er du også mot innvandring, og er du det, er du rasist .. og er du det, er du nazist, tenker jeg.
– Åååå…
– .. og det rimer med Olav Thons bakgrunn. Født og oppvokst i Hallingdal. Det krydde av nazister der under krigen. Fetter’n til en venninne av meg fortalte at halvbroren til onkelen hans hadde vært på fest og hørt noen si at drøyt halvparten av alle hallingdøler var medlemmer at Nasjonal Samling mellom 1940 og 45.
– Ååå…
– Thon vokste opp på gård, og alle vet at nazismen slo godt an blant norske bønder. Moren og faren hans var sikkert NS-medlemmer.
– Men tror du…?
– Olav Thon er sjefen og ansetter nok bare meningsfeller. Trolig består hele ledelsen og styret av nazister.
– Men, se her… VG skriver at Thon Hotels snur. De heiser Pride-flagget likevel.
– Typisk, tenker jeg.
– Ååå??
– Avledningsmanøver. Nazister vil helst operere i det skjulte, på en måte. De vil jo ikke bli avslørt. De frykter nok at noen gløgge journalister skal grave og spørre og undersøke hvem som sitter i de forskjellige lederstillingene i Olav Thon Gruppen, tenker jeg.
– Ehhh…
– Kan godt tenkes at det finnes forbindelser til nazigrupper i Ukraina, Polen, Helles, Italia, Argentina, USA, Østerrike, Bayern og Spitsbergen.
– Men gikk ikke Olav Thon av som konsernsjef i fjor, eller forfjor … jeg tror det. Han er jo snart hundre.
– Har du ikke hørt om gammelnazister, de slipper aldri taket…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg