TO SOM TENKER MASSE OM EN HVIT BUSSJÅFØR OG FIRE MELANINRIKE UNGE MENN SOM VILLE VÆRE PASSASJERER

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Hørte du om han bussjåføren som ble banket og slått så hardt at han døde?
– Ehh .. nei…
– Det var i Frankrike, cirka en uke siden. Sjåføren forlangte av noen passasjerer at de skulle ha munnbind på, slik regelen er i Frankrike nå på en måte … og at de også skulle betale for billettene.
– Hææ???
– Han døde på sykehuset.
– Jeg tenker at det sikkert er noen bortskjemte drittgutter fra Paris’ beste vestkant, som til vanlig kjører omkring i Porscher og Ferrarier og ikke har respekt for noe.
– Ehh … de heter Mohamed C., Mohammed A., Moussa B. og Sélim Z.


– Ja, de er nok ganske melaninrike på en måte og ble sikkert veldig provosert av bussjåføren som var kritthvit … og de hadde nok ikke penger på seg og var desperate fordi de var for sent ute til bønn i moskeen på en måte.
– Ja, og Frankrike som skryter av religionsfrihet. Jeg tenker at det er ikke mye til religionsfrihet når man så å si blir nektet å be på en måte.
– Det tenker jeg, også … hvit mann nekter muslimer å be. Dessuten må man regne med at denne hvite sjåføren minnet dem om alle slavehistoriene i familiene deres … en hvit mann som forlanger og forlanger og forlanger og forlanger og forlanger. Man kan forstå at man tyr til vold, tenker jeg.
– Hvor gammel var bussjåføren?
– 59.
– I sin verste og mest irriterende alder, altså. Jeg tenker de fire kanskje ikke er så gode i fransk og kompenserer ved å uttrykke seg på andre måter på en måte.
– Det tenker jeg, også.
– Eksmannen min var ganske dårlig i norsk, selv om han var erkenorsk og fra bondeslekt i Hallingdal … han sleit spesielt med kommaregler og visste aldri hvor han kunne sette semikolon; jeg fikk bank nesten daglig.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg