TO SOM TENKER MASSE OM EN SOMALIER SOM I SARPSBORG KNIVSTAKK TRE KVINNER OG DREPTE EN AV DEM

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning for en halvtime siden:
– Det var visst ikke eksmannen min som i Sarpsborg knivstakk tre damer og drepte en dem.
– En 31 år gammel somalier med norsk statsborgerskap.
– Åååå…
– Han har visst vært borti noe vold før…
– Uffda…
– Jeg tenker på en måte at Norge har sviktet, vi er ikke flinke nok til å integrere. Han har sikkert vokst opp et sted uten fritidsklubber og sånn, tenker jeg … og alle vet at lediggang er roten til alt ondt.
– Det tenker jeg, også…
– Jeg tenker at den stakkars gutten kommer fra et land der det er litt uoversiktlig og kanskje litt rotete, i Somalia er det nok ikke skolefritidsordning, slik som her i landet. SFO er jo veldig viktig, tenker jeg. Den har nok forhindret mange drap.
– Det tenker jeg, også…
– Egentlig bør han ikke tiltales for drap. Jeg tolker den handlingen mest som et fortvilet rop om hjelp. Han er langt hjemmefra og finner seg ikke helt til rette.
– Norge er full av fæle rasister. Kanskje noen av dem har plaget ham, så mye at det er blitt for mye?
– Det kan tenkes. Han er kanskje ikke så god i norsk. Når man ikke behersker språket, er det helt naturlig å finne andre uttrykksmåter på en måte, tenker jeg … som samsvarer med kulturbakgrunn og sånn på en måte.
– Det tenker jeg, også.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg