TO SOM TENKER MASSE OM KORONA, MUSLIMER OG NAZISTER OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Jeg synes det er så fært med den anmeldelsen.
– Ehhh..?
– Ja, de stakkars muslimene der nede i Østfold, som hadde en liten fest, masse oppstyr og Sarpsborg kommune meldte festarrangørene til politiet.

– Ja, det er så typisk norsk. Det er ren rasisme, tenker jeg.
– Men var det ikke noen som ble smittet … jeg hørte et sted at smittevernsreglene ikke ble overholdt så godt.
– Man hører så mangt. Kanskje noen få ble smittet, men muslimene får skylda for nesten alt galt her i landet, og nå er Sylvi Listhaug på krigsstien igjen og anklager muslimene for ikke å bry seg om at vi har en pandemi, men det gjør de. Bare se på  innvandrerungdommen som demonstrerer mot rasisme, de er skikkelig nøye med skjerf og sånn foran munn og nese … og helt opp til øynene. Hettegenser også, i tilfelle koronasmitten kommer bakfra, eller inn fra siden, på en måte.
– Det er sant. De tar ansvar, tenker jeg.
– Ja, og jeg synes han i Islamsk Råd er så flink, jeg.
– Islamsk…?
– Råd. Ja, det er en organisasjon for muslimer som vil ha gode råd og vink, og det får de når som helst på døgnet. Det har jeg hørt av broren til en av venninnene til søster’n min, på nachspiel etter en fest sist helg.
– Nettopp.
– Tror han heter Muzzaka, eller noe…. han sier at det ikke bare er muslimene som sprer smitte, han sier også at det er viktigere å bekjempe nazisme enn korona.
– Det tenker jeg også…
– Han har rett. Det han mener, er nok at politiet i Sarpsborg er full av nazister.
– Ååå..
– Og Listhaug … hun er jo nazist. Det vet jo alle, tenker jeg
– Det tenker jeg, også … det er så mange nazister nå. Det var ikke sånn før, på en måte.
– Det blir flere og flere, og i gata der jeg bor er det så mange som flagger med det norske flagget. Det er et sikkert tegn på nazismen er tilbake for fullt, slik den var på 50-tallet..
– Ehh… ja, hvordan går det forresten med hun muslimske dama som du tenkte å bli kjent med, hun som bor i oppgangen ved siden av deg og som mistet mannen sin da han var på ferie i Syria for noen år siden?
– Har ikke kommet så langt, men jeg tenkte å invitere henne til 1. juledagsfrokost. Da er det jo så mye god, norsk julemat, vet du… tipper hun blir gla’ og vil spise seg mett. Viktig å inkludere … og integrere på en måte, tenker jeg.
– Det tenker jeg også.

2 kommentarer
      1. Jeg sier det til ham, men han får ikke rotet seg til utmelding… jeg mistenker at han synes det er gøy å høre på de to tenke masse og føle litt på en måte… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg