TO SOM TENKER MASSE OM PÅSKEKRIM

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i dag tidlig:
– Hørte du om de to ranene på åpen gate i Oslo i går?
– Neeeijiiireiaaaa…. på selveste langfredag!! Hvem i all verden driver med sånt på langfredag… de burde vært buret inn på ubestemt tid, tenker jeg.
– De to ranene skjedde med en halvtimes mellomrom.
– For noen sjofle uslinger, tenker jeg.
– Trolig innvandrerungdom på en måte. De var visst mørke i huden…
– Åjaa… muslimer.. ja, da skjønner jeg. De er jo ikke kristne og kjedet nok seg skikkelig på den aller lengste dagen i året, og alle fritidsklubber var sikkert stengt, tenker jeg. Ikke rart at de raner litt, tenker jeg, for å få tiden til å gå på en måte.

– Men holdt de tometersgrensen?
– De brukte visst macheter. Lengden av macheten pluss armlengden er nok halvannen meter og vel så det… det er ganske forsvarlig i et smittevernsperspektiv, tenker jeg.
– Bra at de tar ansvar, tenker jeg. Det betyr at informasjon om koronasmittefaren har nådd innvandrergruppene. Det er veldig positivt, tenker jeg.
– Det tenker jeg, også…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg