GØY PÅ LANDET… del 3

Jeg er en naiv og godtroende mann, og hva gjelder utagerende sex i fylla utenfor ekte- og kjæresteskap, er jeg å anse som en uskyldig og sakesløs korgutt, og jeg har aldri vært medlem av noe politisk parti. Jeg må si jeg er sjokkert over alle sexskandalene i den senere tid, og min tillit til politikere har aldri vært lavere… unntaket er godjenta Trine Skei Grande som hygget seg med en 17-åring ved en kornåker i Sør-Trøndelag. Det var frivillig fra begge parter, ingen kom til skade, bortsett kanskje fra noen maur og biller, men jeg håper de kom begge to… det var dem vel unt. En søt historie, dette.. og gutten var ikke 16, han var 17.  Jeg regner med at statsministeren lar henne bli i regjeringen. Vel vel, nok om Grandis..

Jeg vil så gjerne tro på det beste i mennesker. Det vil jeg… og når jeg hører navnet Rigmor, går tankene umiddelbart i retning trygghet, omsorg og moderlighet. Flott navn, Rigmor. Tillitsvekkende. Men jeg vet ikke lenger, jeg er som sagt rystet av alle disse sexhistoriene. Rigmor Aasrud har tatt over som Arbeiderpartiets finanspolitiske talsperson etter tafsekongen Trond Giske. Aasruds CV er fabelaktig god: Stortingsrepresentant, statssekretær, statsråd, lokalpolitiker, en drøss med verv…. hun har til og med jobbet flere år utenfor politikken. Men det er AP-jente hun er. Hun  er 57 år og kjenner partiet sitt ut og inn, og det bekymrer meg litt. Hun har nok vært på mange landsmøter og andre partitilstelninger, og nå vet jo alle hva som foregår på slike fester. Jeg vet ikke om Aasrud er gift, eller har fast følge og går i lave sko, men det er jo ingen hindring i Arbeiderpartiet, det vet jo alle. Aasrud er dessuten  likestillingsfundamentalist, som krever sin rett – formodentlig også til å sitte oppå.

Aasrud ser ganske uskyldig ut, men når man ser nærmere etter… har hun ikke et sånt soveromsblikk? Sløret? Jeg synes det.. og en sånn munn man forestiller seg må ha tatt imot ganske mye øl og børst og ander saker om hvilke jeg ikke skal utrede nærmere. Hun er jo også i den alderen da mange kvinner gir bånn gass i den delen livet man holder utenfor samtaler i teselskaper. Støre virker ikke helt oppdatert på samtiden, men han må ha skjønt noe i løpet av de siste ukene, og han har nok stilt  Aasrud et og annet spørsmål før hun fikk tiltre som Giskes etterfølger; han vll jo nødig ha flere sexhistorier på pulten sin. Han har sikkert spurt om hun har hatt sex med partifeller og hvem det i så fall er tale om. Var det en ung AUF-gutt i stemmeskiftet, eller var det en av de hardkokte horebukkene fra fylkeslagene vest i landet? Anal, oral, SM, kornåkersex, eller helt  vanlig….?

I et slikt jobbintervju er det bare å ljuge hvis sannheten er for drøy, det er klart. Derfor er ikke slike intervjuer verdt noe særlig. Men formaliteter er viktige, Støre vil ha orden i sysakene. Enten har Aasrud løyet, eller så har hun god samvittighet. Jeg velger å tro det siste. 

Jeg er allikevel urolig. Rigmor Aasrud er fra Jevnaker. Riktignok er Jevnaker kommune beliggende helt sør i Oppland, men Oppland er Oppland. Jevnaker kommune har kommunevåpen med tre vinglass. Det sier vel sitt, tenker jeg… og kulturdagene i Jevnaker – som arrangeres flere lørdager årlig – heter Liv & Røre. Oppsummert tror jeg vi kan regne med ganske mye lurveleven og tung fyll jevnlig i Jevnaker… og alle vet at når fylla tar overhånd, faller tekstiler mot gress, åkerjord eller fjøsgulv, og man hengir seg til tøylesløs sex med hvem som helst hvor som helst. Det er i et slikt miljø Aasrud er oppvokst. Det må vi ikke glemme.

Det er påfallende at de fleste politikere som er rammet av metoo-rørsla kommer fra grissgrendte strøk av landet. Vi vet hvor Trine Skei Grande er oppvokst. Vi vet at Giske er trønder. Kristian Tonning Riise er fra Stange i Hedmark, og han er et særtilfelle. I sin periode som Unge Høyre-leder var han så overstadig kåt at man på Unge Høyre-arrangementer måtte passe på ham hele tiden. Men av og til glapp det, og han kastet seg over det første og beste hunkjønnet i nærheten med tanke på snarlig penetrering. I anledning et fylkesårsmøte hadde han sex med en drita full 16 år gammel jente. Til sammen foreligger ti varsler på Riise. Det betyr nok at han.er en av Høyres aller kåteste menn gjennom alle tider.

Ulf Leirstein er gruppesexkongen i Fremskrittspartiet. Han anløp livet i Sarpsborg, som har bystatus og 55 000 sjeler, men oppriktig talt… og Østfold, say no more…

Svein H. Ludvigsen fra Høyre er tidligere fiskeriminister og fylkesmann, men nå sitter han i fengsel og er mest kjent for å ha hatt sex med barnehjemsgutter. Hvor kommer Ludvigsen fra? Oslo? Nix, han kommer fra Hillesøy i Troms fylke, der det nesten ikke bor annet enn sjøfugl.

Sauebonde Dag Rønning var fylkesordfører i Hedmark til han måtte gå etter at det ble kjent at han var altfor glad i det småjenter har øverst mellom beina. Bosted Engerdal i Hedmark. 

Aner vi ikke et mønster her? Om kåtskap, politikk og geografi. Trenger jeg taste mer? Tru’kke det… 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg