BILL. MRK. GØY PÅ LANDET..???

Sist helg hadde jeg planer om å dra til mitt nesten hemmelige sted i Vest-Telemark der menn er menn og sauene redde. Planen var å kombinere det med påvirket deltagelse i nabokommunens Vinje-jubileum, fest i anledning 200 år siden den store helten A.O. Vinjes fødsel, men så kom det noe i veien, gitt… som jeg ikke erindrer i farten.
Samma det.. men for å bøte på dette, har jeg tenkt meg avsted til helgen. Jeg pleier alltid dra alene, ingen gidder være med. Det er i og for seg greit, men stundom savner jeg selskap, og jeg kan ikke i annet enn innrømme at det hadde vært ømeleg gildt å medbringe en dame i passende alder. Men jenter..  før dere i ellevilt firsprang kaster dere over telefonen.. les dette:

Hun må like øl og ikke gå av veien for å drikke seg full og samtidig spille scrabble på noenlunde nivå. Hun må kunne legge ned en voksen bjørk med motorsag, eller være villig til å lære det. Hvis ikke hun kan kjøre traktor, må hun vise vilje til å lære det, også. Hun må tåle at jeg fiser og raper og klør meg i ræva når jeg vil, og hun må ikke snakke om følelser. Imidlertid må hun lytte interessert når jeg snakker om hvor mye plunder det var å skaffe nytt oljefilter til traktor’n sist sommer og hvordan jeg greide å fikse bremsene på bilen nesten uten verktøy. Hun må vise særskilt interesse når jeg forteller historier som jeg synes er knakende gode, og hun bør være lett til sinns, meget blid og god på small talk. Hun må være litt som helårsolje, som får veivakselen til å svive rundt uansett temperatur. Hun bør instinktivt forstå når jeg trenger ro og stillhet og legge til rette for det. 
Hun bør ta med to kofferter, én med klær og fottøy egnet til arbeid… den andre med innetøy, som må bestå av to kjoler, to sett sko, hvorav et med høye hæler, trange topper med raus utringing, boxertruser, valgfri BH og sminkepung hvori rød leppestift. Stay ups er ingen hindring. Kjøkkenforkle finnes på stedet, og hun bør kunne lage velsmakende og proteinrik mat på slump og amerikansk blåbærpai etter oppskrift.
I løpet av en helg kan en ikke helt utelukke forekomst av ereksjon, i så fall må hun – hva enten tildragelsen finner sted i eldhuset, eller på låven – være innstilt på å ta hånd om den, eller på annen måte betjene den, slik at den ser seg fornøyd og vender tilbake til hvilestilling.
Mitt hjerte er koldt og hårdt, men innerst i det finnes en bitteliten, myk plett, på størrelse med en kvart ert; der sitter min svakhet for svensk poesi. Hun må kunne lese svenske dikt med rik og temperert stemme.. bredt modulert, og hun må være kjent med Nils Ferlin og Pär Lagerkvist og forskjellen på a og ä. Det är vackrast när det skymmer... skjønner?        
Blondiner og brunetter, spiller ingen rolle… bare henvend dere. 100 prosent diskresjon. Rødtopper med stor byste og hovedfag i sosiologi oppfordres særskilt til å ta kontakt, men ikke kvinner som bruker nesespray, eller strømpebukser…
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg