LITT AV HVERT PÅ SAMME TID

Ingenting er som å bæsje og onanere samtidig, hevder enkelte hist og her. Vel, jeg er ikke blant dem. Jeg beflitter meg på holde saker og ting adskilt og konsentrere meg om én ting ad gangen, men tidens melodi er annerledes og jeg er ikke uberørt av den, jeg er ikke det … man vil få unna ting, gjøre mest mulig på kortest mulig tid, som eksempelvis kan medføre at man mottar telefonsamtale fra svigermor samtidig som man er i sluttfasen av siste tredjedel av et samleie med datteren hennes.


Ikke bare vil man spare tid, man vil også spare bevegelser, slik som jeg selv for noen år siden; i stedet for å gå ned av stigen og flytte den en meter til høyre, strakk jeg meg alt jeg vant med malekosten. Heldigvis var det ikke mer enn tre meter ned, og jeg landet på grønt gress.
Jeg burde ha lært litt av den tildragelsen, men ikke lenge etter svarte jeg på en SMS mens jeg kjørte motorsykkel på de mest krokete veiene i den mest grissgrendte egnen av det som i gamle dager het Bratsberg amt. Jeg holdt på å kjøre rett i bakenden på en tysk bobil og ikke lenge etter kombinerte jeg telefonsamtale, kaffedrikking og røyking mens jeg sto på badefliser og styrte tissestråle. Det ble i meste laget, jeg mistet telefonen nedi dovannet, som var blitt ganske gult… men heldigvis kom sigaretten fra det med gloen i behold.
Hva jeg vil med denne teksten, noen moral? Ja, over tid vil man se at de uheldige utslagene av hastverk er færre enn heldige… altså, folkens: Bare fortsett som før.
Noen som forresten undres på hvordan det gikk med telefonen min? Vel, den dufter ikke av mimosa, men den virker…

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg