TO SOM PÅ EN MÅTE TENKER MASSE OM HVEM SOM VANDALISERTE PRIDEGATA I DRAMMEN OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Hørt om disse pøblene som på en måte råkjørte med sparkesykler på pridefargene malt på ei gate i Drammen?
– Ja, det er så fælt, tenker jeg. Jeg føler virkelig med hun der fra MDG… Janøy, tror jeg hun heter. Det var jo hennes idé, dette. Femti meter med flotte regnbuefarger, nå skjendet av svarte striper fra disse syklene.
– Ja, hun er veldig deprimert. Hun fikk vondt i magen og ble kvalm av dette hærverket. Dette prosjektet er et av de viktigste i livet hennes, sier hun.
– Lurer på hvem som gjorde det. Skjønner ikke at noen kan finne på slikt.
– Jeg tenker jeg vet hvem.

– Vitner skal ha hørt disse ungdommene rope haram haram mens de vandaliserte regnbuen.
– Muslimske ungdommer?
– Nei nei, de er ikke ute så sent om kvelden..
– Ehhh…
– Tenk deg om. Politiet snakker om hatkriminalitet.
– Ja?
– Hvem i Norge hater masse?
– Ehhh…
– Folk på Haramsøya i Ålesund kommune.
– Ååå??
– De protesterte vilt mot vindkraftutbygging, men tapte. Mye bitterhet og sinne, tenker jeg.
– Men, tror du..
– De som hater vindkraft, elsker olje. Folk på Haramsøya er klimafornektere, og klimafornektere er høyreekstreme som mener at det finnes bare to kjønn, de kjører omkring i svære bensinbiler og nå føler de seg urettferdig behandlet og synes det er for drøyt at homofile og sånne får så mye oppmerksomhet hele tiden, mens de selv må leve med disse møllene, tenker jeg.
– Men…
– … dessuten blåser det lite i Drammen, de er misunnelige. De skulle ønske det blåste like lite på Haramsøy, tenker jeg.
– Men dette var ungdommer.
– Ja, jeg tenker at de demonstrerte mot vindmøllene der hjemme og patriotisk ropte Haram Haram for å markere motstand og minne offentligheten om urettferdigheten de er utsatt for.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg