TO SOM TENKER MASSE OM EN KJENNING AV POLITIET SOM I SARPSBORG KNIVSTAKK TRE KVINNER OG DREPTE EN AV DEM

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i dag tidlig:
– Fært med den knivstikkingen i Sarpsborg, tenker jeg.
– Det tenker jeg, også. Hva slags gærning tror du driver med sånt … knivstikke tre damer og drepe en av dem. Han er visst en kjenning av politiet.
– Østfoldingene er jo litt spesielle. Jeg var jo gift med en sånn en, han var også en kjenning av politiet … flere parkeringsbøter, momsunndragelse og innsatt i fyllarresten romjula 2001.
– Tror du det er eksmannen din?
– Skulle ikke forundre meg, han var ikke så snill mot meg heller.
– Det kan jo være en fellesferieturist fra indre Vest-Telemark, tenker jeg. Folk derfra er helt ville og gærne, og de går med slirekniv hele tiden. Noen ganger utarter det til blodbad.
– Det er sant, og det er jo ikke så langt fra Telemark til Østfold.
– Men angripe tre kvinner og drepe en av dem … kan det være en som ikke har respekt for kvinner, en kvinnehater?
– Det er sannsynlig, men hvem hater kvinner så mye at de vil drepe dem?

– Hvilke menn er det som ikke vil omgås kvinner?
– Eehhh…
– Hvilke menn er det som med jevne mellomrom samler seg på rekke og rad i lokaler der kvinner ikke har adgang?
– Ehh..
– RHK.
– Hæææ??
– Frimurerlosjen. Ordenen Riddere av Det Hvite Kors holder til i Sarpsborg, eksmannen min er medlem der…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg