TO SOM TENKER MASSE OM KJØNNSORGANER OG SÅNN

Jeg har en venn som er medlem av SV. Han har lenge vurdert å melde seg ut av partiet. Han har tenkt intensivt på det etter at han overhørte denne samtalen mellom to partifeller på en partitilstelning i går kveld:
– Jeg tenker atte det er så urettferdig at noen hele tiden skal kritisere muslimenes kultur på en måte.
– Det tenker jeg, også. De lager jo så go’ mat. Jeg har ikke smakt den selv, men den lukter så godt. Det bor en en pakistansk familie i blokka der jeg bor, to oppganger bortenfor. Koschlig. Jeg hilser på dem når jeg ser dem.
– Jeg tenker atte vi på en måte må sette pris på det fargerike fellesskapet, og jeg blir så provosert av de som ikke kan la være å bry seg og snakke og skrive om ting vi ikke trenger vite på en måte.
– Som hva da…
– Jeg sa jo at det er noe man ikke trenger vite noe om.
– Nå ble jeg nysgjerrig. Si det, da.
– Hvis du absolutt må vite … noen foreldre korrigerer kjønnsorganene til småjentene sine bittelittegrann på en måte, og jeg leser i avisene at noen hjerteløse mennesker vil straffe disse foreldrene.
– Du mener sånn kjønnslemlestelse?
– Det er det de kaller det, men det er bare snakk om små endringer.
– Åååå??
– Ja, nesten ingenting … bare justeringer på en måte.
– Men er det ikke snakk om klitoris og sånn?
– Jo, men hva skal man med den … den veier bare noen få gram. Jeg har aldri hatt noe særlig bruk for den…
– Ehh … men den er jo…
– … jeg tenker atte den er no’ hærk og uforenlig med feminisme.

– Jeg tenker atte den bare ødelegger for jenter, og det har muslimene forstått.
– Men er det ikke sånn at de syr igjen hele…
– Ja, men det er jo bare bra, for da finner de ikke på å putte saker og ting inn der du vet, vet du…
– Ååå?
– Ja, du vet sånne dumme gutter … de skal jo absolutt … ja, du vet … og det er ødeleggende for kvinner. De mister fokus og taper av syne hele kvinnefrigjøringa … de risikerer jo å få barn.
– Ååå … ja…
– Jeg tenker atte islam er verdens mest kvinnevennlige religion i hele verden, i tillegg til å være fredens religion.
– Når jeg tenker meg om, tenker jeg det, også..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg