FOR Å SI DET SÅNN.. del 2

Telefonen ringte i sted. På displayet sto et navn som egentlig er Reinholdts. Jeg tok den og rakk ikke si noe før han:

– Faen, helvete er løs. Har du fått med deg nyheten om de 15 fylkeslederne i Arbeiderpartiet som har rablet sammen et opprop, en protest mot lekkasjer som rammer ledelsen i partiet, især Kjersti Stenseng og Anniken Huitfeldt?

– Ja, jeg registrerer at de protesterer mot lekkasjer fra anonyme personer, men de er selv anonyme –  med unntak av Cecilie Myrseth. Jeg har ihvertall ikke sett noen liste over de fjorten andre. Jeg ler meg ihjæl. Når skal folk i det partiet begynne å opptre som seg selv? Vet du forresten noe om Myrseth? Nice. Har Giske prøvd seg? 

– Nå må du gi deg, jeg tør ikke mer. Det brenner under tøflene mine. Noen har lest bloggen din, for å si det sånn. Noen har sikkert snakket sammen, også… slik man gjør i Arbeiderpartiet.

– Slapp av, Reinholdt. Jeg kommer til å holde tett. Din identitet er trygg hos meg.

– Men du aner ingenting. Partisekretær Stenseng er ei mektig reim. Hun skjeller ut Støre når det passer henne, og hun er oppvokst i Nord-Fron… ikke den mest siviliserte plassen i Norge. Vi snakker Oppland og dårlig hjemmebrent i hvert hus og uthus… og du vet hvordan den slags drikk sliter på hjernemassen. Hun er ikke helt… ja, jeg er redd… for knærne mine.

– Så så, Arbeiderpartiet er kanskje ingen søndagsskole, men de driver vel ikke med vold, eller gjør de? Haakon Lie er forresten død. Har du hørt noe fra Stenseng?

– Nei.

– Da kan du sikkert ta det med ro.

– Tror du torpedoene i Hells Angels ringer før de banker på døra?

– Kanskje ikke, men hvordan er Stenseng på fest, forresten. Hun har kjæreste, men det er jo ingen hindring i Arbeiderpartiet. Hun har en god tone med Giske, skjønner jeg. Har de to… ja, du vet…

– Ingen kommentar. 

– Reinholdt, du vet hva ingen kommentar vanligvis betyr?

– Ingen kommentar… for å si det sånn… 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg