SPRÅKTIPS FOR UNGE MUSLIMER

Jeg er i noen grad bekymret for språkutviklingen her til lands. Jeg har i tankene primært unge muslimer som holder sin profet høyt hevet over alt, inkludert Norges lover.
Etter den mye omtalte brenningen av en Koranen-kopi i Kristiansand nylig, har mange muslimer ytret seg nokså fritt og kanskje litt uvørent på sosiale medier… og man kan lett få inntrykk av at noen av dem ikke har bestått sinnemestringskurs.
Nåvel, vanligvis bryr jeg meg ikke med hvordan folk skriver, men jeg gjør et lite unntak og håper mange unge musser følger med nå og kanskje noterer litt med nykvessede blyanter.
Et begrep som går igjen og later til å være et normativt standardsubstantiv for unge muslimer, er tiltaleformen morapuler… som noen også staver slik: Morrapuler, moraknuller eller morraknuller.
Uansett… man må anta at det ikke dreier seg om en person som foretrekker sex før hanegal, men en mann som liker å ha sex med moren sin.
La oss ta et eksempel: Morraknuller wallah skal knekke nesa di javlige morrapuller.
Her er litt å ta tak i. Hvis vedkommende mener en person som har sex med moren sin, burde det stått moraknuller, og det er uansett nok med én l i morrapuler… og hvis man tar vekk en r, blir det trolig slik vedkommende mener.
Wallah (jeg lover, el. jeg sverger ved Allah, kilde: slanguttrykk.com) virker litt malplassert. Jeg ville plassert det bakerst i setningen, etter et komma… og javlige bør rettes til jævlige.
Fåkk de jwlig pussy ass og er heller ingen stilistisk perle, jeg ser ikke umiddelbart meningsinnholdet.
Likeledes er Waste kar får kose seg når han skal brenne i helvete uendelig ganger værre ikke helt optimal hva meningsinnhold angår, og verre skrives… ja, det skrives slik jeg gjorde for tre sekunder siden..
Jævla moraknuller håper du brenner i helvette med moren og faren din som har reservert plass til deg der vip, skal pisse på gravet ditt med glede og voldta døden til moren din.
Her er noen skrivefeil og tegnsettingen er ikke helt prima, jeg vet ikke hvorfor vip er en del av setningen og leseren etterlates i villrede om hva som skal voldtas.
Oppsummering:
Unge muslimer bosatt i Norge kan bli bedre i norsk skriftlig. Det er tale om rettskrivning, tegnsetting og justeringer i setningsoppbygging. Avsett mer tid til skriveprosessen, slik at setningsskader unngås. En dobbelttime i semantikk er aldri bortkastet og utvidelse av vokabular er også noe tenke på, slik at man ikke gjentar seg selv og andre hele tiden i en uendelig loop som starter og ender med det samme, en mannsperson som har samleie med moren sin.
Henstilling:
Ettersom vi har hatt nok språkstrid i dette landet, håper jeg inderlig de ulike formene av morapuler ikke bærer i seg kimen til språkstrid blant unge muslimer, slik som forsøksvis illustrert her:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg