TAUSHET ER FAEN MEG GULL – HVERTFALL MYE PENGER

Da jeg var liten gutt, trodde jeg fullt og fast på Gud og Jesus. Ettersom de to var ett, pleide jeg henvende meg til Jesus. Hver kveld ba jeg til Jesus. I moden ettertid må jeg erkjenne at jeg tidvis ba om saker og ting jeg ikke burde bedt om – eksempelvis:
Kjære Jesus … greit at jeg går på plommeslang på veien hjem fra skolen i morra? Det er en hage, skjønner du, med mange plommetrær og alle trærne har mange plommer, og han som bor i huset er gammel og alene, og jeg tror ikke han spiser så mange av de plommene. Jeg tror han drikker mer enn han spiser .. er det greit? Og en ting til… gjør det no’ om jeg sniker på bussen ned til byen i morra ettermiddag, jeg skal på biblioteket og låne Jungelboken og jeg har brukt opp klippekortet … er det greit, Jesus?
Jeg sovnet og våknet morgenen etter uten at Jesus hadde svart. Jeg ventet på svar utover dagen. Han svarte aldri og jeg tok det som samtykke. Taushet er  gull, tenkte jeg og gikk på plommeslang og snek på bussen…
Kjell Ingolf Ropstad er kristen og tror på Gud og Jesus, kanskje han gjorde noe tilsvarende:


… greit at jeg sier til statsministeren og de andre på kontoret hennes at jeg betaler mors og fars boutgifter, selv om jeg ikke gjør det … for på den måten kan jeg spare 175 000 kroner i skatt og noe av det vil jeg sende til misjonen – jeg lover. E ikkje det greittt, Jesus?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg