LOL PÅ SØRLANDET

VG er alltid på hugget og tar dagstadig opp svært viktige samfunnsanliggender, slik som tilstanden til apekatten Julius i Kristiansand Dyrepark, etter at han angivelig skal ha drukket av en plastflaske inneholdende knark.
VG har skrevet masse om denne narkosaken, og når VGTV-reporter Håvard Kristoffersen Hansen – i et over ni minutters innslag – omtaler denne apekatten som “den folkekjære sjimpansen Julius som så mange nordmenn har et forhold til”, kan jeg ikke annet enn le rått.

La oss for faen være ærlige: Hvor mange av Norges drøyt fem millioner innbyggere har et forhold til den gamle, fillete apekatten? Hvor mange vil sørge når Julius omsider ramler sammen og dør?
Da nyheten om Julius’ narkokjør ble kjent, ble jeg svært overrasket… fordi jeg trodde han forlengst var dau.
Jeg har guuglet litt og funnet at sjimpanser i fangenskap kan leve i 50 år. Meget trist, fangenskap er nitrist. Dyrehager er stusslige greier.
Julius risikerer altså å leve i 10 år til. Kanskje var flaskekastingen over gjerdet en sinnelagsetisk handling, med sikte på å spare Julius for denne elendigheten det trolig er å surre omkring til turisters skuelyst i et kunstig habitat nærmere Arktis  enn Kongo.
Men politiet er satt på saken. De vil finne flaskekasteren – sies det. Jeg tipper noen politibetjenter, førstebetjenter og overbetjenter og en og annen påtaleadvokat i lunsjpausene flirer og ler litt av denne narkosaken.
Tviler på at politimesteren innvilger overtid…

8 kommentarer
    1. Jeg bor på Sørlandet. Må innrømme at jeg ikke har vært i den Dyreparken på nærmere 30 år. Så jeg kan ikke påberope meg noe forhold til noen av dyrene der….

      Du er uansett modig, risikerer at noen prøver jafse hodet av deg her..hehe. Forleden fikk du litt småkjeft, før det ble du kalt idiot. Her skal det visst være A4-meninger, ikke sarkasme med småspark i alle retninger. 😁

      1. Artig å se og høre i hvilken grad folk engasjerer seg når dyr er involvert. At gamliser på aldershjem vansmekter under kalori- og vitaminfattige likegyldighetsregimer, gjør ikke samme inntrykk..

    2. Men mediainteressen for Tafse-Giske overgår selv Julius på syretrip. ALLE har et “forhold” til Giske 😉 Og med mine overnaturlige evner der jeg når jeg ifører meg boblejakke fylt med engledun fra alle kursene jeg har vært på med den hypersensible Eventyrprinsessa på erten med mine synske evner tydelig kan se at det står “Sex-Sex-Sex” skrevet på panna til ham. Alle veier fører til Rom, og det meste kan jo på en eller annen måte linkes til Arbeiderpartiet, og der er jo Giske åpenbart på mediatoppen som aldri før. Det sies at “All reklame er god reklame” . Menn
      -menn, og Du torjus er visst en skikkelig manne-mann 😉 Slikt kan damene i Ottar bli veldig Opphisset av, og for religiøse dyreverneres slag kunne du nok like gjerne vært “Dyret i åpenbaringen”. Eller…Det vil de sikkert verne.

      JA NÅ TULLER JEG FÆLT HER!

      Men det er fordi jeg lider av Hysteri! : http://tantetips.blogg.no/1551579725_hysteria_nevrosa.html

    3. Det er åpenbart en stor skjevhet ute og går ifht til hvem som får mest mediadekning og sympati i pressen, og så kommer det altså noen med innspill, motspill og freske fraspark utålelig plassert i noens bak, hvor Giske forøvrig stadig har topplassering. Hvorfor er det f.eks ingen som bryr seg om hvem som “kasta inn den flaska med hjemmebrent til Trine, de selvdestruktive tendensene er jo like påtagelig som Julius armgnaging? Den stakkars Kvinnen er et OFFER, ingen bryr seg om! Men Jeg må ærlig talt innrømme at det stikker litt i hjertet over Julius, selv om vi aldri har hatt “et forhold”. Jeg er så glad i Dyr. Faktisk! Slemme Torjus! FY!

    4. Interessant.
      Dyr engasjerer alltid… jeg er jo i den alderen så jeg husker jeg så på Julius på barne TV…
      Har vært å sett han «live» også, hele Norges maskott har det kanskje blitt. Livets sirkel er vel liv og død, men det er rart med det når «noe» som du er vant med alltid er der blir borte… Jeg er en av de som synes det kommer til å bli trist, men så er jeg oversensitiv, snål og rar.
      Snart min tur til å komme i media nå, kan ta over etter Julius og Giske jeg, bare for å få litt mer fargerikt, artig, snålt og rart inn tv-ruta eller avisa…Seertallen ville blåst de fleste av banen… Kanskje en dag…
      Ønske deg en fantastisk dag med mer modighet, ærlighet og rett fra levra skrivekløe.
      Heia deg.
      🦋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg