DEN NOMINELLE KORRESPONDENTEN

Som jeg tidligere har antydet, er TV2s USA-korrespondent Fredrik Græsvik monomant opptatt av president Trump og bare ham. Sånn sett kan man si at Græsvik ikke er reell USA-korrespondent, men nominell.

Jeg har undret meg over denne ensidigheten. Så mye undret jeg meg, at jeg for en tid tilbake ringte en gammel venn, professor emeritus med sosiologi og sosialantropologi som hovedfelt.
Han lanserte en forklaringsmodell, som i korthet går ut på at noen menn går langt med sikte på kompensasjon for manglende tilgang på det kvinner har omtrent midt på seg og tidvis dufter av bouilabaisse.
Men det er ikke sant at Græsvik bare har én interesse; han er også meget interessert i nettpublikasjonen Resett, om hvilken han har twitret:
Det er så mange nasjonalister, rasister og autokratlogrende idioter i den porteføljen st vi skal være glad for at vi ikke ble invadert av et naziregime i dag.
Artig ytring, tenåringsaktig frisk med sjarmerende skrivefeil.
Græsvik er også ivrig bidragsyter til den store kampanjen med sikte på å skremme annonsører bort fra Resett. Han har kontrasignert – eller laiket, som man sier – en twittermelding fra en person som kaller seg “Einar”. Han navngir en bedrift som har annonsert hos Resett og hevder at dette foretaket “støtter en rasistblogg som driver meg hetskampanjer og trusler.”
“Einar” oppfordrer alle til ikke å leie maskiner av angjeldende bedrift og begrunner slik: “Pengene dine går rett i lomma til rasistene.”
Jau jau, som min grandonkel Albert pleide si når han ikke hadde ord for hånden og ikke gadd lete no’ særlig…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg