DET BESVÆRLIGE ALFABETET

Undertiden slår jeg et slag innom en pub i byen der jeg bor. Det gjorde jeg forleden kveld. Jeg var tørst og bestilte to halvlitere, hvorav den ene ble borte i løpet av nesten ingen tid.
Ved et bord bare noen meter bortenfor satt to ganske unge menn, trolig i 30-årene. De samtalte kameratslig og ettersom jeg ikke hadde annet fore, spisset jeg ørene litt. Tror de var midt i en samtale:
– … sigma?
– Ja, har du ikke hørt om sigmamannen?
– Nix.
– Ikke jeg heller, før jeg guugla det her om dagen. Mye snakk om sigma-mannen nå om dagen. Han er en litt skrudd variant av alfahann, ensom ulv som gir faen i alle andre og ikke gidder åpne dører for kvinner, ikke engang for sin egen mor. En kald fisk…

– .. men veltrent og med godt grep på damer, på egne premisser .. ofte eksemplifisert ved hovedpersonen i American Psycho. Hvor i det greske alfabetet er du nå for tiden?
– Nja, dårlig med butikk i det siste, er nok betahann, men i sommer var jeg alfa pluss. Gudbedre, aldri fått så mye fitte i hele mitt liv, især den første uka i juli, da jeg lånte Porschen og Rolexen til broren min. Saft suse, jeg rula som bare det, vasset i både indre og ytre kjønnslepper.
– Ja, det går litt opp og ned. I fjor var jeg for det meste gamma, for å være helt ærlig. Litt depresjon, tiltaksløshet, for mye TV-titting, ikkeno’ glufse … bare lidenskapsløs vanerunking.
– Har du vært delta no’n gang?
– Nei, men nå er jeg beta med sjanse til opprykk til alfa. Feide over nabokona et par ganger i forrige uke, vi snakker både enærn og toærn. Nais dame. Mannen hennes var på jobbreise i Tyskland.
– Kult .. jeg var delta det meste av 2019 … fy faen, ikke no’ å trakte etter, jeg var helt ute av kurs … venneløs, utrent med tilløp til ølmage, ikkeno’ mus, satt mest hjemme, begynte å følge med på Farmen og Mesternes Mester, såvidt jeg gadd skyve skinn tid om annen…
– Full regresjon på alle områder?
– Jepp, det gikk så langt at jeg klatret opp på loftet og returnerte med en banankasse full av 20 år gamle tegneserier…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg