JETTE, JOFFEN OG JEG

VGs politiske kommentator Frithjof Jacobsen røyk på ei dame fra Arbeiderpartiet, Jette Christensen. Det kan jeg godt forstå, men altså: Han har holdt denne relasjonen hemmelig litt for lenge. Rykter oppsto, og til slutt måtte Verdens Gangs redaksjonsledelse skru på noen skruer.


Kan ikke ha en politisk kommentator som regelmessig har tung og kanskje forpliktende sex med en stortingsrepresentant; kommentarene kan lett komme til å bære preg av det.
VGs ansvarlige redaktør tenkte nok som så at hvis Christensen skulle komme til å iverksette nådeløs sexnekt, kunne Jacobsen lett la seg friste til å skrive i overkant pent om Arbeiderpartiet, Jonas Gahr Støre og hans drøm om å bli statsminister så fort som faen.
VGs vurdering er grei, avisen vil nødig skyve sine lesere bak lyset, de vil ha noenlunde uavhengige kommentatorer der i går’n. Klart det. Men for all del: Lykke til, Jette og Joffen!
Lite ante jeg at nyheten om Jacobsen/Christensen skulle utarte og ramme meg personlig. Sent i går kveld ringte en mann til meg. Han presenterte seg ikke no’ særlig, men sa han tid om annen leser tekster på bloggen min.
– Hyggelig, sa jeg.
– Men burde du ikke vurdere å legge ned, eller styre unna samfunnsdebatt og politikk og sånn?
– Hvorfor det?
– Du husker ikke nyttårsaften 1988 så godt, gjør du vel? Vel, jeg var på samme fest.
– Ååå… javel, jeg er ikke sikker på om…
– Nei, men straks fyrverkeriet startet ved midnatt, så du ditt snitt og tok med deg en av de kvinnelige festdeltagerne inn på et ledig rom, med dobbeltseng.
– Ehhhh…
– Du vet nok hvem jeg snakker om, og du vet vel at hun på den tiden var ganske sentral i Kristelig Folkepartis lokallag her i by’n?
– Eehhh…
– Ganske konservativ.  Kristen, også… og jeg synes jeg ser hennes avtrykk i tekstene dine.
– Nei, nå må..
– Hold kjeft! Senere meldte den tøyta seg ut av KrF og inn i Høyre, ble kulturkonservativ abortmotstander og fast kirkegjenger – også på julaften og 1. påskedag. Fy faen.
– Javel, men jeg kjenner ikke til…
– … så konvertere hun til jødedommen og tok frilansoppdrag for Mossad her til lands. Trakk i tråder og ledet en og annen fuktig jobb i grupperinger som øker i omfang her i landet. Trenger jeg si mer… hæææ?
– Nei, vet du hva!
– Hold kjeft, tror du jeg er dum. Hvor ofte har dere sex?
– Hæææ??? Ærlig talt, jeg husker ikke dama…

– Ikke skap deg!
– Alvorlig talt. Hva heter du?
– Det skal du bare drite i, din kødd.
– Greit, men angjeldende dame. Hva heter hun?
– Hun har skiftet navn, etter at vi ble skilt… i 1989.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg