PÅ DATE MED KOMMUNIST

Det vil seg slik at jeg skal på date snart, i en by ikke så langt fra byen jeg bor. Kan’ke si annet enn at jeg er litt spent. Vi har snakket litt i telefonen, og det er mer enn tydelig at hun tilhører venstresiden, slik som mange andre kvinner.
Jeg har forstått det slik at hun stemmer Rødt, hvilket vil si hun er kommunist og slutter seg til Rødts revolusjonære prinsipprogram, der det fremgår at målet og meningen er et klasseløst samfunn i tråd med tekstene til Karl Marx.


Med andre ord og uttrykk: Hun er tilhenger av et skrekk- og gruregime med sensur, hypervold, tortur, nakkeskudd og massegraver som politiske virkemidler.
Underlig å tenke på at en jordmor – ja, hun er erfaren jordmor – som tar imot nye liv både sent og tidlig, kan ha et så stort potensial for utøvelse av grov vold med døden som sannsynlig utfall.
Selv tror jeg politiske ytterpunkter er skumle. Derfor er jeg politisk moderat og hjemmehørende omtrent på midten av den tradisjonelle aksen.
Altså: Moderat, snill og mild mann møter totalitær og uforsonlig kvinne med hjerte av syrefast stål.
Men her kommer til anvendelse evne og vilje til å inngå kompromisser. En dame jeg var lenge sammen med for lenge siden, pleide si:
Kroppen min er din, men sjelen min får du aldri… den tilhører partiet.
Hun mente Arbeiderpartiet… men sett slikt, klokka er mange og jeg må løpe til toget. Kan jo ikke la henne vente, selv om hun er hardkokt kommunist. Jeg er da for faen en dannet mann…

12 kommentarer
    1. Denne så jeg nok litt for sent. Hvis vi forutsetter at denne erfarne jordmoren ikke er purung, kan du finne ut hvorfor hun orienterer seg mot en ideologi som har klekket ut de verste massemordene i nyere historie? Jeg har alltid ansett ideen om det kommunistiske samfunn som ganske tungsolgt, men det er alltid fascinerende å finne ut årsaken til at slike mennesker ønsker at alle skal ha det minst like ille. Det kan jo ikke skyldes at de er fullstendig historieløse, eller?

    2. Akkurat det tror jeg hva jeg vil om, gitt.

      Bottom line: Go for It! Du har nok såpass substans at du kommer deg helskinnet gjennom det verste vrøvlet.

      Og kanskje kommer du i posisjon til å avsløre hvorfor denne sinnsyke ideologien virker så forlokkende på enkelt også.

        1. Nå er du jo i en slik unik posisjon. Dra nytte av den. Selvsagt kun i allmennopplysningens navn, på vegne av alle oss undrende. Uten å utlevere noen. Dagens journalister stiller alt for få kritiske spørsmål. Her kan du gjøre en forskjell. Haha! Stå på, Torjus. Digger bloggen din.

    3. Jeg savner de gode gamle dager, da gikk ingen på `date` med venstrekvinner som stemmer på kommunister. Jeg savner den tiden nordmenn var fornuftige, vanlige mennesker. Nå har vi folk som Torjus, som er så siviliserte og indoktrinerte at de synes alt er eksotisk og spennende. Dama er splitter pine gal Torjus, gjør deg selv en stor tjeneste og be tispa dra til helvete. Ingen oppegående normale mennesker stemmer på kommunister i Norge i 2020. Vi har jo sett hva kommunisme er, vi har prøvd det før. Og hver eneste gang har det endt i kaos og elendighet.

      Er det så vanskelig å stå for det du tror på og be idioter dra til helvete? Er det virkelig så vanskelig? Jeg gjør det hver dag og har aldri hatt noen problemer med det. Det er det normale mennesker gjør. Normale mennesker som ikke er kommunister går ikke på stevnemøte med kommunister, det er jo galskap.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg