SÅRET SOM ALDRI GROR

Jeg er ikke av den sorten som bæsjer og leser Nettavisen samtidig. Kødda… jeg er det. Jeg leste at Forsvaret nå har gitt etter for kravet om gratis santitetsbind og tamponger. Disse damesakene skal – ifølge hærsjef Lars Lervik – leveres sammen med kakao og skokrem.


Lervik sier at tamponger og bind umiddelbart skal gjøres tilgjengelig for kvinner i “garnison og felt”.
Ehhh … felt og felt … hva om det blir alvor og full krig mot russerne midt på Finnmarksvidda i 30 minusgrader? Hvor mange kvinner med maskingevær, bombekastere og tamponger i baklomma kan vi regne med da? Eller som en kompis av meg en gang sa … han har hovedfag i retorikk:
“Kan man stole på folk som blør en hel uke uten å dø?”
Jeg vet ikke. Anyway … god helg.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg