TITUSENKRONERSFINN

Et lite appendix til forrige innlegg – om Finn Bjelke. Det er innkommet noen reaksjoner. Stemningen er blandet, og det er bra. Det er også innkommet opplysninger av annen art. Jeg har addert til min lille kunnskapskonto denne lille historien:

En person i grissgrendt strøk i landet vårt ønsket å etablere en lokal popquiz. Personen mente det ville vært stas om selveste Finn Bjelke ville komme og opptre som såkalt quizmaster i anledning første quizdag.

Bjelke ville gjerne komme, men prisen var 10 000 kroner pluss omkostninger – 2013-kroner …  hvilket avleder spørsmålet:

Hvordan verdsetter man en stemme? Jeg kan ikke verdsette stemmene til mine døtre høyt nok, men jeg slipper å betale. Men om jeg skulle kjøpe en stemme? Da ville jeg kanskje valgt  Anne-Kat. Hærlands… .det er den første jeg kommer på, men om jeg måtte betale for en mannsstemme? Da tror jeg ville valgt stemmen til  Otto Jespersen, men da ville han sikkert bare ledd rått og bedt meg dra til helvete …  men aller helst ville jeg hatt stemmen til  Lasse Kolstad – men han er jo død.

Så hvor mye ville jeg betalt for Bjelkes? Ingenting. Jeg ville fakturert ham.         

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg