TUNG TREKANT

Her om dagen snakket jeg med en venninne av meg – i telefonen. Vi bor så langt fra hverandre at vi ikke gidder besøke hverandre. Vi er omtrent like gamle og har felles referanser. Vet ikke hvordan vi kom til å prate om barne-TV, men på et tidspunkt i samtalen nevnte jeg TV-stjernene Pompel og Pilt.. og da begynte hun å snakke om Pernille og Mr. Nelson.

Jeg husker Pernille som en meget søt, pen, singel ung dame bosatt ute i skogen, alene i et lite hus med mye snø på taket. Jeg husker jeg syntes hele konseptet var drita kjedelig, men jeg så nok en episode, eller to.. når ingen av gutta i gata var ute og lekte.
Jeg kunne ikke forstå at Pernille ville ha mr. Nelson på besøk. Jeg syntes han var ekkel og frekk… en affektert og sleip jålebukk med solbriller og rutet dress som snyltet på Pernilles kakebakevaner og snakket slik noen gjør etter at ha vært et par uker i Amerika.  
Pernille hadde langt, blondt hår i hestehale og var snill hele dagen – til og med mot mr. Nelson, som egentlig het Nilsen. Han var litt av skrytepave, forsøkte å gjøre inntrykk på Pernille, fortalte henne at han hadde slåss mot grizzlybjørner i Amerika. I virkeligheten var han litt av en pyse, mørkeredd og tålte ikke å få snøballer på seg.
– Men Torjus… du tror vel ikke at de ikke hadde sex??
– Hææææ??
– Våkn opp. De to var naboer, midt ute i skauen… langt pokkerivold fra nærmeste tettsted.
– Pernille!?!?
– Den dydigste av de dydige, blomstret kjole og blondekrage. Søt og uskyldig, liksom? Hehehehe… de er ofte av den verste sorten. Pernille var nok ei real tøyte.
– Men mr. Nelson, da? Jeg ser ikke helt for meg han med… ehh..
– Ståpikk?
– Hmff…
– Pernille kunne nok noen triks. Se ikke bort fra at hun hadde fortid som prostituert… at hun derfor var utstøtt fra familien og måtte flytte ut på landet.
– Nei, det… 
– Bruk huet nå. Sex er tredje trinn på Maslows behovspyramide. Tror du Pernille og mr. Nelson var unntaksmennesker? Hva tror du Pernille egentlig mente da hun av og til sa hun gledet seg til at mr Nelson skulle komme på besøk og smake på kakene hennes? 
– Ehhh…
– Husker du Tralle Tonetroll?
– Nei.
– Det dukket opp fra tid til annen, besøkte Pernille. Hun omtalte trollet som han, men jeg er ikke overbevist. Veldig femi, tynn stemme og langt hår. “En litt mystisk fløytespillende bifigur i serien”… trolig et hint om Tralles seksuelle preferanse. Kanskje er den fløyta en veldig enkel metafor for noe annet…  
– Nei, nå må du…
– Du er naiv og søt, Torjus. Hva tror du de tre holdt på med mellom episodene, ute i mørke skauen, i svarte natta? Jeg tror vi snakker ganske tung møljesex i stua til Pernille. 
– Du er syk, Live.
– Va’kke jeg som, lagde den serien. Det var Ragne Tangen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg