STJERNETÅKE

Telefonen klemtet. Min muslimske venn – Ramzi. Jeg lot telefonen ligge. Hadde ikke så lyst til å snakke med ham. Jeg begynner sant å si bli litt lei jødesnakket hans. Jeg tror han overdriver litt, er ikke så sikker på om all ondskapen i verden er jødenes verk. Begynner å tvile.
Litt usikker på dette om Jo Benkow, også… at han lever og driver et hemmelig jødekontor i Stortingets kjeller. Jeg heller nok mer mot det som står i wikipedia… at han døde i 2013.
Det ringte igjen. Ramzi. Jeg lot det ringe. Da han ringte for tredje gang, svarte jeg. Han hørtes gretten ut. 
– Hvorfor tar du ikke telefonen, satt du på do… diaré?
– Ehh.. jeg var ute i hagen en tur, plukket epler.
– Du må ta med deg telefonen når du går ut. Alle gjør det.
Jeg svarte ikke. Taushet. Den ble påtrengende, og jeg brøt den med forsøk på å så tvil om sannhetsinnholdet i hans historie om Benkow og hans jødekontor.
– Du er så naiv, Torjus. Du aner ikke hva som foregår. Jerry Seinfeld og Steven Spielberg er observert sammen med Benkow. Det er ganske opplagt at de planlegger å kuppe Norsk filminstitutt, sa Ramzi og redegjorde videre for Benkows siktemål om å bli administrerende overfotografmesterdirektør for alle norske spillefilmer. Han henviste til Benkows fotografutdannelse.
– Olof Palme er også regulær gjest hos Benkow.
– Hææ… Palme har vært død i 32 år.
– Hehehehe.. jeg må le. Du er så godtroende, Torjus. Palme er jøde. Han ble ikke skutt og drept. Det hele var fingert og arrangert. En time etterpå satt han på et El Al-fly på vei til Tel Aviv.
– Nei, nå må du..
– Hvem har sett liket av Palme? Har du sett noen obduksjonsrapport? Hvorfor tror du tullebukken Hans Holmér ble innsatt som etterforskningsleder… hææ? Fordi man ville oppnå og opprettholde absolutt kaos og følgelig intet resultat. Det lyktes.
– Ehh….     
– Palme er sionistenes yppersteprest, og han er statsminister i Israel. Benjamin Netanyahu er bare en marionett.
– Men Palme var jo sosialdemokrat, fredsforkjemper, Palestina-venn og kompisen til Yassir Arafat. Og hva med blodet på fortauet i Sveavägen?
– Jeg må le igjen, du vet ingenting. Jøder er skitne hunder som seiler under falskt flagg, og blodet i Sveavägen var fra et lam slaktet på jødisk manér. Palme er hardkokt sionist, det var han som beordret drapet på Yitzhak Rabin i 1995. Palme hater arabere og ville ikke ha noen fredsavtale.
– Ramzi! Palme var ikke jøde.
– Har du sett bilder av Palme, nesa hans og det slu slangeblikket? Han fulle navn er Sven Olof Joachim Palme. Noe skurrer, ikke sant. Joachim er et hebraisk navn. Mora hans var fra Latvia, der fantes nesten ikke annet enn jøder. Du må lære deg å legge sammen to og to.
Jeg begynte å bli litt matt i pannelappen og sa jeg måtte runde av samtalen… at jeg ventet telefon fra min grandtante Tutta.
– Vil du ikke vite hvorfor jeg ringte?
– Ok.

Ramzi fortalte at han etter en dusj forleden hadde steget ut på badegulvet og sklidd, slått bakhodet i guvflisene og besvimt. Kraftig hjernerystelse og sykehusinnleggelse.
– Uffda, Ramzi.. det var leit, men du er kommet til hektene?
– Noenlunde. Legen sa jeg hadde flaks, det kunne gått verre. Jeg kunne dødd.
– Det var vått på gulvet, da? 
– Flisene er produsert i Israel – for eksport.
– Hæææ…
– Eneste forklaring. Flisene er høyst sannsynlig overflatebehandlet med avansert nanoteknologi, som med tiden endrer flisenes optiske egenskaper, slik at man feilbedømmer avstander og trår feil..
– Nei, nå må…
– Benekter du fakta?
Litt fuktig på gulvet?
– Hør her… da jeg ramlet og slo bakhodet, så jeg stjerner…
– Javel, det er kanskje ikke uvanlig, ihvertfall ikke i tegneserier.
– Hva sa du?
– Stjerneserier.. mange stjerner etter hverandre.   
– Jepp, og det var jødestjerner…
– Ehhh… javel, sikker på at det ikke var vanlige stjerner, da.. femtakkede, som man har på juletreet?
– Vi bruker ikke juletre! Tror du ikke jeg kan telle? Nei, det var jødestjerner, noen av dem var blå på hvit bunn.
– Okei..
– Trenger du flere bevis? Hvem er tjent med å lage et slikt nifst produkt, og hvem har muligheten til å lage det. Vent litt..
Jeg ventet og hørte stemmen til Ramzi bygge seg opp, decibel for decibel. Jeg hørte noe som falt i gulvet og noen som gråt. Lyden av et dørblad som smalt igjen. Stillhet. Etter en stund var Ramzi tilbake:
– Hvor var jeg?   
– Ehhh… det var disse flisene…
– Ja, nettopp. Svaret på begge spørsmålene er jødene. De gjør jo alt de kan for å plage alle andre, og de er glupe… farlig intelligente.
– Jo, men…
– Hørt om askenasijøder?
– Ja.
– De mest intelligente jødene. Einstein var askenasi, trenger jeg si mer…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg