RETUSJERT

Ralf ringte nettopp. Jeg svarte:

– God dag, min aller beste venn.
– Du har bare én venn.
– Nå er du pirkete, Ralf.
– Sorry… men jeg har en historie. Den er litt trist, men mest morsom.
– Jeg lytter.
– Øydis har iverksatt no-platforming, utestengelse..
– Sexnekt?
– Det har pågått en stund..
– Jeg lytter.
Ralf fortalte at Øydis, ungene og han hadde vært hos fotograf og tatt familiebilder. Da bildene var ferdige, var ikke Øydis helt fornøyd med hvordan hun tok seg ut. Hun syntes huden virket litt uren, puppene var for små, grønnfargen i øynene hennes var ikke kommet til sin rett og kjolestoffet lå stramt over noen magevalker.
– Hun spurte om hva jeg syntes om bildene. Jeg svarte at de var flotte og verdt hver krone… og at jeg gledet meg til å få dem innrammet og opphengt på veggen.
– Ja…
– Hun spurte om jeg synes hun er feit. Jeg svarte at hun er helt passe. Så ville hun vite om jeg synes hun burde ta av noen kilo. Jeg svarte at det ikke er nødvendig.
– Ups..
– Nettopp. Jeg skulle ikke sagt “nødvendig”, for i det ordet ligger at noe kan være en fordel, men altså ikke nødvendig…
– Uggen stemning?
– Hun beskyldte meg for å mene at hun er bælfeit. Ja, hun brukte det ordet. Jeg avviste det og sa at hun er akkurat passe.
– Det er jo sant. Hun er flott.
– Da sa hun at “akkurat passe” er uttrykket foreldre bruker når barn spør om de er tjukke…
– Hehehehe…
– Men hun er jo akkurat passe. Hun er helt fortryllende…
– Sant.
– Jeg tok rundt henne og klemte henne…
– Fint..
– Ikke helt. Hun sa at jeg klemte henne for hardt, at det skyldtes at hun hadde blitt feitere.. at armene mine ikke nådde helt rundt henne.
– Men du har en…
-.. en stiv skulder, ja… det var på den sommerfesten…
– Husker det, alkoholskade… du tryna litt i den trappa.
– Ja, skulderen er litt vond ennå, greier ikke strekke helt ut, men det tror ikke Øydis noe på.
Jeg tror deg, jeg så fallet… 
– Hun tror jeg synes kroppen hennes er feit og ekkel.
– Hun opprettholder sexnekt?
– Jepp. Men jeg tror det løser seg. Hun har tatt av minst fem kilo rundt magen.
– Så fort??
– Jepp, hun ringte fotografen. Retusjering tar ikke lang tid. Valkene er borte og øynene hennes er grønnere…
– Hun er fornøyd?
– Veldig… puppene er også litt større… jeg gleder meg til i kveld.. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg