EPLESIDER, TROSS ALT…

Min venn Ralf ringte for ti minutter siden. Jeg løftet telefonen og fikk ikke sagt noe før han:

– Døøøhh… ærruheltgææærn… du har tegnet Muhammed!
– Ehh… ja.. blant andre.
– Skjønner du ikke at det kvalifiserer for dødsdom… du kan bli kverka… halshugget… skjært opp i småbiter… dumpet i ælva.
– Slapp av, jeg har tegnet ham før.
– Ikke med ståpikk?
– Halvslapp.
– Det der må du slutte med. Har du glemt karikaturspetakkelet i totusenogfemogseksogderomkring? Plutselig har du dem på døra, med stokker, steiner og kniver. Har du alarm?
– Nix.
– Kameraer?
– Nix.
– Årvåkne naboer?
– Nix. 
– Vidstrakte hurlumhei.. vil du ta inn hos oss noen dager? Gjesterommet er klart.         
– Bilen står på bukker uten forhjul. Skal skifte bremseklosser..
– Du har motorsykkel.
– Jeg har drukket. 
– Det har ikke hindret deg før.
– Det er kjølig ute. 
– Jeg henter deg.
– Opptatt med eplekakebaking. Epletreet mitt krenget jo av flere hundre kilo frukt.
– Det tar ikke lang tid å bake eplekake.
– Skal presse litt, også… lage sider. Setter av noen flasker til dere.
– Du mener slik som vi fikk i forfjor?
– Jepp.
– Saft suse, jeg underslo det meste. Øydis fikk nesten ikkeno’…
– Du ass…
– Tror du den er ferdig til jul?
– Det er planen.
– Fy faen, jeg gleder meg…   

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg