ALLAH FOR ALLE

Min venn Ralf ringte i går kveld. Ettersom jeg hadde spist altfor mye av min yndlingssopp, var det bare flaks at jeg fant telefonen min.


– Hei, Ralf… bra med deg? Kommet i gjenge med elevene dine?
– Akkurat det jeg ville snakke med deg om.
– Jeg lytter.
– Rektor har bestemt seg for å kopiere regjeringen..
– Rektor, undervisningsinspektør og rådgiver vil legge på seg tilsammen 200 kilo?
– Rektor har lansert et prosjekt som heter Handlingsplan mot alle som ikke liker islam.
– Jøye meg.
– Alle lærerne er elleville av begeistring, helt i fyr og flamme og nå blir det fullt trøkk med halalmat, palestinske flagg og elevene skal i kor si saalam aleikum når læreren kommer inn i klasserommet. En skjeggete mulla er invitert, han skal fortelle at islam er fredens religion og at alle verdens problemer ville bli løst hvis alle slutter å spise grisekjøtt og begynner å tro på Muhammed… ja, og hvis alle jødene i verden blir henrettet og anbragt i massegraver.
– Klimakrisen, også?
– Spesielt den, og to av lærerne er i gang med å brodere et kart over Midt-Østen, der Israel ikke finnes.
– Halalkart?
– Jepp, og det ligger ikke an til informasjon om selvmordsbombing, filetering av klitoriser, kvinneundertrykking og halsoverskjæring av vantro og homofile.
– Tenkte nesten det..
– Skolens fineste hijab skal kåres og gymsalen er snart ferdig ombygd. Halvparten av den skal bli bønnerom med svære piler rettet mot Mekka.
– Milde Jesus..
– Det er det strengt forbudt å si ved skolen min.
– Hæææ??
– Ja, det regnes som forkynnelse. Jesus kan bare nevnes hvis det samtidig presiseres at Jesus bare var en helt vanlig tullebukk i fillete klær, uten fast bopel, som rekte omkring, drakk for mye vin, snakket over seg og spikret seg selv opp på et kors..
– Men du er litt tilbakeholden?
– Aner ikke hvordan jeg skal holde ut. Kommer til å bli gæærn av dette. Jeg hater jo islam og alt dertil. Aner ikke hva jeg skal gjøre.
– Har du bedt rektor om fritak for disse aktivitetene ?
– Jeg har snakket med henne om det. Jeg ba meg fritatt av samvittighetsgrunner, slik noen leger anfører reservasjonsrett ved abortinngrep. Fånyttes.
– Hør her, har ikke du en ganske hyggelig fastlege?
– Jo.
– Oppsøk ham og forklar situasjonen. Jeg kjenner fastlegen din av artig omtale. Jeg vedder på at han skriver et dokument der det fremgår at du har ustabilt blodtrykk, tidvis hjerteflimmer, som ved affekt og sterke sinnsbevegelser kan utlede alvorlige sykdomstilstander av akutt karakter, som høyst sannsynlig vil utløse øyeblikkelig sykehusinnleggelse.
– At jeg ikke har tenkt på det før. Du er gennnial! Hva skulle jeg gjort uten deg?
– Si det..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg