STILLING LEDIG: HELGEBUDEIE

I morra skal jeg til Vest-Telemark. Jeg har en liten plett der, miom ufsir og fjødd. Jeg pleier dra alene dit, sjelden noen gidder bli med. Det er grei skuring, men nå er det høst – og et og annet skal gjøres.

Et uthus skal males ferdig, gress skal klippes, noen trær skal felles og hogges opp til ved som skal stables i fine, rette stabler.. kirsebær plukker seg ikke sjæl og noen må koke fårikål og tilvirke eplepai med vaniljeeis på.
Ja, jeg har en dame i tankene og denne teksten må forstås som en stillingsannonse, en sterk henstilling til kvinner i passende alder om å slippe alt de har i klypene og pakke to kofferter.
Den ene må inneholde tekstiler egnet til utebruk og manuelt arbeid. Temperaturene er ikke som i juli og det er ikke setevarme i traktoren, som bør kunne håndteres etter fem minutters opplæring.
Den andre: Ikke stringtruse, ikke strømpebukse, ikke nesespray, men to kjoler med raus utringning, to par sko hvorav ett med høye hæler, raft undertøy inkludert stay ups, sminkepung inneholdende grunnutrustning hvori inkludert rød leppestift.
Hun må ha gode sosiale ferdigheter, slik at hun forstår når jeg trenger en cowboystrekk på divanen, er stille mens jeg sover og henter øl og fenalår til meg når jeg våkner.
Vedkommende må ha gode allmennkunnskaper og må kunne konversere på et godt nivå, og hun må bli meeeget imponert når jeg drivende full henimot midnatt i full fart avgir en skarpsindig samfunnsanalyse, eller deklamerer et dikt av Arnulf Øverland, eller Nils Ferlin – med raffrøff røst mens jeg raper og fiser ut fårikålavgasser fra kvelden før.
Til frokost liker jeg glimt i øyet, positivt smil og nybakte scones med jordbærsyltetøy på og et glass portvin. Dernest liv og latter og løyer utover dagen og natten attpå.
Damer i alle aldre kan henvende seg, også blondiner med store pupper og tungt soveromsblikk.
Sant å si påregner jeg telefonstorm straks etter publisering av denne teksten. Ved opptattsignal, legg igjen navn, alder og forslag til oppmøtested før avreise.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg