DEN HATEFULLE MANNEN

Ikke lite tyder på Fredrik Græsviks fremtidige livskvalitet avhenger av neste års presidentvalg i USA. Han vil nok ikke innrømme det, men han håper nok at Donald Trump blir gjenvalgt.


Fredrik Græsvik er TV2s USA-korrespondent og han hater Trump, helt inni gamperævva inderlig, og han har gjort til livsoppgave å snakke og skrive nedsettende om presidenten. Nå mistenker han at Trump er blitt dement, fordi han angivelig skal ha glemt at han i sommer sa seg villig til å slå av en liten prat med Irans president.
Vel, det er fort gjort å glemme…det trenger ikke skyldes demens. La meg bare nevne at jeg selv i sommer glemte helt at jeg måtte på do, jeg glemte det så lenge at jeg tilslutt bæsjet i buksa.
Græsvik begrunner sin demensmistanke med to “eksperter” han pratet med for noen år siden. Han er ikke så nøye med å redegjøre for disse to kildenes identitet. For alt vi vet, kan det dreie seg om ekteparet Bill og Hillary Clinton.
Nåvel, poenget er at man ikke skal tro på alt man hører, og fjerndiagnostisering av statsoverhoder er en syssel beheftet med nokså mye usikkerhet.
Ikke desto mindre vil nok Fredrik Græsvik gjøre alt han kan for å grave frem opplysninger, som kledd i tilpasset orddrakt i noen grad kan tenkes å ikke svekke ryktene om at presidenten roter litt på loftet.
Jeg driter i hvem som er president i USA, men jeg er en vennlig mann og vil alle vel, heri inkludert Græsvik. Han er en mann med spesielle behov og han trenger gjenvalg av Donald Trump… for som Henrik Ibsen kunne ha sagt, om han hadde vært 191 år og i full vigør:
Tar De Trump fra en gjennomsnittskorrespondent, så tar De lykken fra ham med det samme.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg