DEN UDANNEDE VENNINNE

Tid om annen er jeg på facebook. I går fikk jeg en henvendelse på messenger, fra en facebookvenninne jeg ikke har hatt kontakt med på maaange år. Underlig henvendelse. Det var noe med at vi hadde vunnet en pengesum sammen, ikke mindre enn 8100 kroner. Griseflaks. Vi skulle dele likt.

Jeg var i fyr og flamme. Etter noen minutters hoderegning fastslo jeg at det dreide seg om drøyt 4000 kroner. Det er mange sekspakninger med pils, det. Akkurat hvor mange, vet jeg ikke … men undrenes tid er ikke forbi, resonnerte jeg.
Min venninne ba meg sende over personnummeret mitt, trolig med sikte på å overføre pengene i en fykende fart .. men det er slik fatt med meg at jeg aldri har vært flink med talltastaturet. Jeg skrev 311429 45654.
Ikke rart min venninne stusset litt. Det er jo ikke 14 måneder i året, og jeg er ikke født i 1929 … og det midterste tallet i de siste fem sifrene mer enn antyder at jeg er kvinne, men det er jeg jo ikke.
Ja, jeg er sannelig en klossmajor. Min venninne ville nok stykke det litt opp for meg og ba om fødselsdatoen min. Jeg konsentrerte meg hardt, men det hjalp ikke: 321328

Gudbedre, synd å si at jeg ikke ble flau over meg selv, men min venninne – som jeg trodde var blid og grei – ble sinna, gitt. Svaret hennes var ganske uventet og ikke særlig hyggelig. Dere kan se selv:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg