DET VI IKKE SNAKKER OM

Mange hist og her og rundtomkring, inkludert Rima Iraki i NRK Urix, har forsøkt å forklare for oss vanlige kjøtthuer bakgrunnen for Hamas’ angrep på Israel morgenen 7. oktober.

Hvordan kunne det skje? Hvorfor denne ekstreme voldsutfoldelsen? Hva går det av folk som dreper forsvarsløse sivile, små barn og ungdommer …  mens de roper allahu akbar (Allah er størst) og attpåtil hengir seg ellevill feiring av ugjerningene? Hvorfra kommer denne ondskapen?
Vi får anrettet historiske og ganske overfladiske gjennomganger fra 1948 og fremover, litt om Seksdagerskrigen i -67 og Yom Kippur i -73, Oslo-avtalen, intifadaene, bosettinger og andre verdslige håndgripeligheter… men ingenting om det de fleste av oss tenker, men ikke vil si høyt: Islam.
Ikke mange tør nevne islam som “bakteppe”, men kan det tenkes at islam har noe med dette å gjøre?
Selvsagt, visst faen! Alle som ikke har bodd dønn alene i en liten hytte langt pokkerivold inni Finnskogen de siste 30 årene – uten strøm, vann, telefon og internett, vet at islam er synonymt med død og fordervelse, terror, drap, selvmordsbombing, kriminalitet, æresdrap… bare spør en etnisk svensk person som tør snakke fritt (hvis en slik finnes), eller franskmenn som bodde i Paris i 2015, eller newyorkere som opplevde 11. september 2001.
Men når de fredlyste måneder er til ende, så drep avgudsdyrkerne hvor dere finner dem, pågrip dem, beleir dem, legg bakhold for dem overalt! Men hvis de omvender seg, forretter bønnen og betaler det rituelle bidrag, så la dem dra sin vei. Gud er tilgivende, nåderik.
Er dette instruksen Hamas’ ledelse hadde utarbeidet, kopiert i mange eksemplarer og lagt i lankene til terroristene som tok seg inn i sør-Israel 7. oktober?
Kan godt tenkes det, men det var ingen i Hamas som rablet ned denne teksten. Den er mye eldre og står  i Koranen. Sure 9, kap. 5. Jeg kopierte den fra islam.no.
(For ordens skyld: Muslimenes gud heter ikke Gud, han heter Allah)

13 kommentarer
    1. Tankevekkende, og helt sant. Når Hamas regelrett slakter alt fra spedbarn til eldre, så er det ikke krig. Det er ikke krig om landområder eller rettigheter når en voldtar, halshugger, slakter sivilbefolkningen, dreper familiemedlemmer foran deres nærmeste til skue, sparker drepte i hodet, kjører rundt med døde kropper for å skryte, samtidig som de priser sin Allah. Det er pervers ondskap!
      Du siterer Koranen, og dette skal vi for alltid huske. Hva er muslimsk agenda, ref. Koranen? Det er ikke fred, men derimot at ALLE skal underkaste seg Islam, eller de må dø.
      Muslimer er kalt til å vise sin støtte til Hamas i morgen. Er det “fredens religion” vi skal få se nærmere på, også her i Norge? De som viser sin støtte til Hamas, stiller seg bak den ondskapen som er begått mot sivilbefolkningen i Israel. INGENTING rettferdiggjør pervers ondskap!

    2. But why you are not saying a word about what the state of Israel is doing ? In this war like all previous ones?

      In this one, they are destroying buildings with aircrafts while people are sleeping. So far 1417 dead, 447 children and 248 women. They want them to migrate by mass k*lling. Most innocent.

      Would you accept, say, Russia doing that in Oslo ? Of course, not.

      Hypocrites.

    3. Hamas er ansvarlig for de politiske beslutninger på Gaza. Dersom de hadde brydd seg om sin egen befolkning, ville de ikke brukt vanvittige summer på raketter og tunneler, men desto mer på infrastruktur, medisiner, skole og utdanning av sin befolkning. Ja, det er synd på uskyldige palestinere. Spesielt hver gang Hamas bruker de som skjold når Israel hevner angrepene. Dersom Hamas frigjør gislene, så vil palestinerne få strøm, vann med mer. Men det er visst ikke så viktig med lokalbefolkningen og deres ve og vel. Derfor lider de. Ikke på grunn av Israel men for at Hamas alltid vil skyte raketter inn i Israel, og at de ønsker Israel utslettet for enhver pris. DET er på deres kappe, og det vil aldri skje.

    4. Takk, men nei takk. Det er Hamas som har invitert til et brutalt svar. Nå skal Hamas og jihadister utryddes, sies det. Det er rett og slett krig. I krig er det ikke kos, klapp, klem og rosa kompetanse og “urettferdig” som gjelder, men det er ramme alvor for de som er involvert. Det er og vil bli stygt, for krig er stygt! Dette kunne ha vært unngått, men Hamas valgte nok en gang å angripe Israel, som de har gjort utallige ganger. Hamas regjerer også politisk på Gaza, og folket har stemt de frem. Selv i dag ville de nok også ha stemt på Hamas dersom de hadde blitt tilgodesett med en slik mulighet. I skrivende stund har noen av Hamas sine terrorister krøpet ut av en tunnel på Gaza, og deretter blitt tatt ut. Steg for steg skal Israel jakte på terroristene som er så feige at de også gjemmer seg midt blant sivilbefolkningen som selvsagt også består av kvinner og barn. Ja, krig er alvor, og dessverre blir også uskyldige rammet. Det brydde ikke Hamas seg om da de regelrett benyttet IS-metoder ved å brenne levende mennesker, slaktet kvinner, eldre og barn, halshugde sågar også spedbarn, de voldtar, har drept barn foran øynene til deres foreldre, og listen videre er lang. Det var regelrett massakre. Hamas visste at Israel ville svare, og nå svarer Israel på invitasjonen.

    5. Hvorfor skriver du på engelsk? Du er en norsk kvinne. Dersom ditt poeng er at Hamas sine djevelske ugjerninger skal rettferdiggjøres for at jøder spytter på kristne, så er du på et faretruende feil spor. Se rundt deg, jihadister finnes nesten overalt, og de er fullt innstilt på å tilintetgjøre de vantro, som i praksis er alle som ikke underkaster seg Islam. Israel vil gjøre det som er nødvendig for å ta ut Hamasterroristene, en etter en. Krigere i Midtøsten og omkringliggende land er klare for å svare Israel. De vil ikke tillate Israels planer for Gaza. Men så spørs det da, hvor mye de er villig til å tape. De kommer til å tape, for Israel er beskyttet av Bibelens Gud. Så lenge det er måne, sol og stjerner, så vil ikke Israel bli utslettet. Det og mange flere løfter har Herren gitt, blant annet at Israels grenser er bestemt. Landet skal bli større enn det er i dag. Det er bestemt av den levende Herre og Frelser. Derfor vil det skje, helt uavhengig av politikere, fiender med atombomber, motstand, hva folk mener er feil, etc. Løftene er profetert i Bibelen, og de er presise. For at det skal bli fred, så trenger verden omvendelse og Jesus Kristus.

    6. It is simply easier for me to write in English. I understand Norwegian, lived in Norway for some time. Born and living now in what you like to refer to as Israel. Can write perfectly here also in Arabic, the language of the Holy Quran, in Hebrew, the language of the Old Testament. I am blessed that I can read and understand most of God’s revelations in their original language.

      I see that you are a believer, Linda, so in theory we have a common basis.

      There are more than 2800 killed people in Gaza by air strikes in past days, most of them innocent people, children and women. Buildings an neighborhoods destroyed form air, people dying a horrible death, found in pieces under the destroyed concrete. If you are a believer, that should not be fine with you. The state of Israel thinks if it does this, then people are going to simply flee to Egypt and problem solved. Very cruel.

      As for your Bible God, He is my God too. Our God and your God is the same God. I too believe that Jesus peace upon Him is going to descend back to earth on end of times to fix things on this earth and make an end to Anti-Christ and all evil. He is actually going to decent from the sky at dawn time near the white minaret east of Damascus, Syria.

      As for the eternal Israel of yours, here is what God says:

      Vi bestemte for Israels barn i skriften: «To ganger vil dere anstifte ufred og fordervelse på jorden, og slå dere opp i overmot. * Når løftet oppfylles første gang, sender Vi mot dere Våre tjenere med stor slagkraft, som herjer boplassene, og løftet er oppfylt. * Derpå vil Vi la det bli deres tur til å vinne overhånd over dem, og Vi vil gi dere velstand og barn og gjøre dere til en stor hærskare. * Om dere handler vel, er det for egen regning. Om dere handler ille, likeledes. Når så løftet oppfylles siste gang, skal de herjende gjøre dere fortvilet, og de vil trenge inn i templet (Al Aqsa Masjid), som de gjorde første gang, og ødelegge fullstendig alt de kommer over. * Kanskje Herren vil vise dere nåde, men om dere faller tilbake, kommer Vi også tilbake. Og Vi har gjort helvete til fengsel for de vantro.» * Denne Koran leder til det som er rettest, og forkynner et godt budskap til de troende som lever rettskaffent, så de har en stor lønn i vente, * mens Vi har gjort klar en smertelig straff for dem som ikke tror på det hinsidige. [Koranen, 17 Surat Israa – Children of Israel, transalted by Einar Berg]

      The goverment here, never had an intention to make any peace whatsoever, they oppress, want the whole land, take innocent lives, they are very unjust and their politics make this conflict go on forever.

      As for this land, my father as a Muslim and their father, the Jews, is the same father, Abraham peace upon Him. I have seriously no problem to share the land of Canaan with them, as the Hebrew bible says in Genesis 17.

      As for Heaven, the first one to enter Heaven is Muhammad ﷺ (Gods blessings and peace upon him) [Muhammad: meaning, the Highly Praised], after Him the Muslims (meaning submitters), after them the believers among Christians and Jews.

    7. Takk for din utfyllende tilbakemelding. Du viser til at det er mer enn 2800 drepte på Gaza. Selvsagt er ALLE uskyldige og tapte liv forferdelig. Dessverre hadde ikke Hamas noen medfølelse med uskyldige kvinner og barn da de i din Allahs navn skar opp gravide, levende kvinners mager, og bestialsk drepte flest mulig. Det er ikke annet enn djevelens verk som blir begått i deres Allahs navn. Ondskap. Hamas inviterte til krig. Hizbollah, Iran med flere angriper Israel. Det er krig, og Israel svarer. Er det noen som skal ha skylden for de uskyldiges lidelser, så er det Hamas først og fremst. I din Allahs navn skjer brutaliteter flere steder, og felles for de alle er at de gir Allah ære. Har du reflektert over at det er en tydelig sammenheng med Islam, menneskelige dommere som utspiller seg på mange arenaer i samfunnene, og som ofte i tillegg resulterer i drap og brutaliteter? Jeg noterer meg et fryktelig sinne og hat, og det er rettet mot enkelte grupper i samfunnene, eller de som kritiserer Islam. Du skriver at min Herre og Frelser er den samme som du kaller Allah. Det eneste jeg kan gå med på, er at Allah kan oversettes som Gud på norsk. Troen på Bibelens Herre er milevis fra den forkynnelsen Koranen viser til. Jeg er så takknemlig for at jeg er frelst ved Jesus Kristus. Ikke på grunn av mine gjerninger, men på grunn av den seier Jesus Kristus vant på Golgata. Elsk deres fiender står det i Bibelen. Ikke hat, men ELSK deres fiender. Det jeg ser av hatefulle og sinte muslimer, er at de søker ingen fred. De ønsker full underkastelse, og derfor nytter det ikke å fortelle meg at deres koran sier at jøder og kristne skal komme til islamsk himmel etter Mohammed og muslimer. Nei takk, som frelst på grunn av at jeg har tatt imot Jesus Kristus, så skal jeg få et evig liv med bibelens Herre der ikke mer sorg, ufred og plager er. Himmelen handler ikke om menneskelige lyster som Koranen forteller om. Om jeg lever eller dør, så hører jeg Herren til. Alt godt til deg, og vips, så er jeg snart tilbake i Midtøsten 😉

    8. .. så hører jeg Herren til [agree 100%, all of us hører Allah til]. Like it or not, He is the same God. Muhammad, peace and Gods blessings upon Him, is His last messenger.
      .
      Alif Lam Mim * Gud! Det er ingen gud uten Ham, den Levende, den som Er! * Han har åpenbart deg skriften (Koranen) med sannheten, som stadfester det som forelå før den. Han har åpenbart loven (Torah) og evangeliet før, * som ledelse for menneskene. Han har åpenbart kriteriet (Koranen). De som ikke tror på Guds ord, har i vente en streng straff. Gud er mektig, og har gjengjeldelsen i Sin hånd. * For Gud er intet skjult i himmel og på jord. * Han er det som former dere i mors liv slik Han vil. Det er ingen Gud unntatt Ham, den Mektige, den Vise. [Koranen, 3 Al Imran].
      .
      Han sier også:
      .
      Vi har utsendt deg med sannheten, som gledesbringer og advarer. Du skal ikke avkreves regnskap for Ildens folk. * Jøder og Kristne vil aldri bli fornøyd med deg før du følger deres lære. Si: «Guds ledelse er ledelsen.» Om du følger deres meninger etter all den viten du har fått, da vil du ikke ha noen venn eller hjelper overfor Gud. * De som Vi har gitt skriften, og som leser den som den skal leses, disse tror på den. Men de som ikke tror på den, de er taperne. * Israels barn, kom i hu den nåde som Jeg viste dere, og at Jeg utvalgte dere fremfor all verden. * Frykt den dag når ingen kan tre i en annens sted, når ingen løsepenger godtas, og ingen godtas for å tale en annens sak, når ingen hjelp kan gis dem. * En gang satte Gud Abraham på prøve med visse ord, og han oppfylte dem. Gud sa: «Jeg vil innsette deg som leder for folket,» og han svarte: «Og hva med mitt avkom?» Gud sa: «Min avtale gjelder ikke de urettferdige.» [Koranen, 2 Surah Al-Baqarah] – Oversatt av Einar Berg.

    9. 🙂 Verken du eller noen andre vil noensinne overbevise meg om at bibelens Gud og koranens Allah er den samme. Det er rett og slett umulig. I det gamle testamentet er loven gjeldende, og de som følger loven skal også dømmes etter loven. Med Jesus Kristus kom nåden, fordi vi aldri kan oppnå frelse på grunn av våre gjerninger. Så vet vi at Allahs skrifter er av nyere dato. Men dere som er muslimer har en regelbundet lære. Som gode muslimer må dere gjøre rituelle handlinger før dere ber, og dere bør be flere ganger om dagen etc., men dere kan ikke være sikker på at dere kommer til himmelen etter døden. Med andre ord mener du at Gud skal ha “ombestemt seg”, slik at regelbundet lære blir tilbakeført flere hundre år etter at Jesus Kristus vant seier over djevelen på Golgata. Ikke bare det, men Allahs tilhørere har mange bødler og mye hat i seg. Eks du har ikke fordømt Hamas sine demoniske drap på sivile i Israel, selv om det også var israelske-arabere som ble slaktet i navnet til Allah. Da er det lett å forstå at du synes det var helt greit. Kanskje du også jublet og feiret.
      I Bibelen står det at på frukten skal treet kjennes. Det Hamas gjorde var pill råttent. Når muslimer angriper ambassader i hat og sinne, dreper folk fordi de har feil tilhørighet, eller fordi noen har gjort noe som ikke aksepteres, så er frukten på treet råttent. Det blir ingen vekst, det gir ingen fred, det blir ingen forsoning, og det blir ingen glede. I Allahs navn tar de Herrens plass, de dømmer, og de straffer. Men både straff og dom hører bare Herren til. Med andre ord, Bibelens treenige Gud er ikke Allah. Allah er ikke treenig. Jesu etterfølgere hater ikke, for de er kalt til omvendelse fra synd. Da vil også frukten på treet være godt, og treet vil bære mer frukt. Elsk dine fiender, og resultatene vil ikke utebli.
      Jeg er som sagt glad for å høre den Allmektige Gud til. Ved å være omvendt og frelst, så har jeg også Den Hellige Ånd. Jeg er helt fri. Fri til å be så mange ganger jeg vil, og det gjør jeg. Jeg ber når Herren ved Den Hellige Ånd taler til meg, og antallet i løpet av en dag teller jeg ikke. Jeg leser i Bibelen daglig fordi jeg trenger og ønsker det. Jeg vil være Herren nær, og jeg vil lyde Ham. Herren er hellig og ren. Nærhet til Herren gir fred i hjertet, og det er stor kontrast til de som roper på Allah når de tar gisler, voldtar, og dreper på mest mulig bestialsk måte. Ser du forskjellen på fruktene av trærne? Torjus har helt rett, og det er på tide å snakke om det. Islam er elefanten i rommet.
      Jeg håper at du en dag vender om til Jesus Kristus som vil gi deg et helt nytt liv.
      Nå avslutter jeg her, og takker for “samtalen”. Shokran elak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg