DUM, DUMMERE…

Aftenposten trykket i går en tekst nedtastet av Ayusha Umme Awan, leder i Islamic Cultural Centre Ungdom.
Tittel: ISLAMOFOBI FOR “DUMMIES”.


Min første innskytelse: Ung muslimsk dame forutsetter at de aller fleste etnisk norske nordmenn er mildt tilbakestående og vil vennlig forsøke å forklare uberettiget skepsis og uetterrettelig kritikk av noe av det aller dummeste, minst rasjonelle, det i særklasse mest åndsforlatte noen noensinne har funnet på: Islam.
Hun anvender teskjepedagogikk, som er designet for individer som har tungt for det. Hun bruker også den omstridte termen islamofobi. Oversiktlig og punktvis definerer hun hva hun mener islamofobi er, og hva det ikke er.
Senere i teksten:
Kort oppsummert er islamofobi negative fordommer og konspiratorisk tankesett om islam med frykt for, hat mot og diskriminering av muslimer, fordi de er, eller antas å være muslimer (Bangstad 2015).
Muslimhat eller muslimfiendtlighet er en konsekvens av islamofobi. Når man har en forestilling om islam som både en ond og uforanderlig religion eller ideologi, kan man ikke karakterisere dette som bare muslimhat. Hatet kan derimot utvikle seg som en konsekvens av denne islamofobiske tankegangen.
Altså: Først oppsto negative fordommer og konspirasjonsteorier. Disse fordommene og tankene ble så omseggripende at de fikk betegnelsen islamofobi, som igjen førte til muslimhat eller muslimfiendtlighet… altså en sirkel som begynner med islamofobi og slutter med islamofobi. Lukket kronologi.
Bangstad er formodentlig Sindre Bangstad, PhD i religionsvitenskap/islamstudier, med kompetanseområdene sosialantropologi, muslimer i sekulære samfunn (Sør-Afrika, Norge), menneskerettigheter, tros- og livssynsfrihet, islam, hatytringer, ytringsfrihet, sekularisme og sekularitet, rasisme, islamofobi.


Bangstad er styremedlem i Antirasistisk Senter og ikke så betatt av ytringsfrihet; tidligere i år foreslo han å melde nettpublikasjonen Resett til politiet.
Ayusha Umme Awan reflekterer ikke over hvorfra tanker og meninger kommer. Oppstår de fra ingenting? Kan det tenkes at det ikke er tale om fordommer, men fakta?
For det er jo slik at muslimer dreper i stor stil. Drap er en vanlig omgangsform i muslimske land, og noen kvier seg for å gå i bryllup; man risikerer å bli sprengt flere hundre meter opp i luften, for ikke lenge etter lande i hundre blodige, avsjelede deler, slik som i Kabul for en drøy uke siden… 63 mennesker ble sprengt til kjøttslintrer, og det kan tenkes at de stedlige begravelsebyråene måtte arrangere manngard for å finne alle bitene.
La oss for anledningen anerkjenne termen islamofobi:
Er det irrasjonelt å bekjenne seg til islamofobi? Selvsagt ikke, det er meget rasjonelt å være islamofob. For det er jo helt i tråd med vanlig fornuft å være mot tvangsekteskap, det er helt ålreit å mene at det er i drøyeste laget at 13 år gamle jenter blir bortgiftet til gamle, kåte sulliker, ikke mange ikke-muslimer synes det er brillefint at man med kniv raserer småpikers kjønnsorganer, skjærer hoder av folk, kaster homofile ut fra høye bygninger og vil drepe alle som ikke tror på voldsmannen Muhammed som bare ikke kunne la være å stikke tissen sin inn i en ni år gammel pike.
Jeg legger merke til at Awan i sin tekst ikke nevner menneskerettigheter med ett ord. Ikke så rart. Muslimer anerkjenner ikke FNs menneskerettigheter. Til gjengjeld anerkjenner de sharia… og dens blodomsprutende implikasjoner.
Jaja, slik er livet – og døden.

10 kommentarer
      1. Islam er bygget på kontroll, voldtekt og drap. De siste 1500 årene så har muslimer drept og slaktet over 1 milliard mennesker, i islams navn. Jeg har aldri hørt en muslim bruke ordet fred. Fred og islam er som is og ild, to forskjellige ting som ikke henger sammen. Muslimer elsker krig, de er det eneste de driver med. De har kriget i 1500 år i strekk nå.

      2. Det er ditt problem. For oss normale folk så er islam en krigsideologi. En pest. Et mareritt. For å si det enkelt, dukker det opp muslimer i nabolaget her hvor jeg bor, så er det kun to muligheter. Enten flytter de. Eller så flytter vi. Familien min har bodd her i over 500 år nå. Gjett hvem som ikke kommer til å flytte. 🙂 Enten flytter muslimene eller så mister de alt de har også flytter de. Nordmenn vet hvordan man blir kvitt inntrengere. Vi skal ikke ha en drapssekt fra en ørken i vårt nabolag, det er 100% sikkert.

    1. Man kan ikke gjøre noe annet enn å le av idiotene. Når folk blir så desperate at de lager nye ord for å få viljen sin, da er det slutt. Jeg liker ikke muslimer, fordi jeg har møtt muslimer. Jeg har aldri likt dem, fordi jeg har hørt hva de sier og jeg har sett hva de gjør. Jeg godtar ikke muslimer, de burde holde seg i ørkenen der de hører hjemme. Der kan de sitte og plage hverandre så mye de vil. Hvis noe vil kalle dette islamofobi, så er det helt greit for meg. Det forandrer ingenting. Og hvis noen vil si at jeg en islamofob så ok, det betyr ingenting for meg. Heller islamofob enn en hjernevasket tosk uten evnen til å ta vare på seg selv og sitt land.

      Ingen kan tvinge folk til å like folk de ikke liker. Ikke staten, ikke politiet, ikke kongen, ikke gud. Den norske stat vil nå forsøke å tvinge nordmenn til å like muslimer. Både staten og muslimene kan ta rennafart og kysse meg midt i ræva.Jeg lever ikke i nord-korea og ingen bestemmer over hva jeg liker, så dere kan dra rett til helvete.

    2. For meg så er `islamofobi` resultatet av islamistenes oppførsel. Når man er vant til å bo i et normalt, fredelig og trygt land som Norge så godtar man selvfølgelig ikke islam. Vi nordmenn har ikke noe valg, islam bryter norsk lov hver eneste dag og nordmenn kan ikke støtte folk som bryter norsk lov. Jeg synes ordet er morsomt, `islamofobi`. For et ord, de prøver å få det til å høres seriøst ut. Liker du ikke muslimer eller islam sier du? Da er du islamofob! Skam deg!! Selv så er jeg stolt av å være islamofobisk. Enten er man islamofobisk, eller så ødelegger man Norge. Det er et enkelt valg, jeg vil være islamofob. Jeg liker ikke islam, jeg tåler ikke islam, jeg vil ikke være i nærheten av islam. Og det kommer aldri til å forandre seg, uansett hvor mange ganger landssvikeren Feit-Erna Solberg kaller meg en rasist. Heller rasist og islamofob enn en selvutslettende idiot som hater sitt eget land.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg