EN MANN OG ALLE DAMENE

Sjelden jeg oppholder meg lenge i sentrum av byen der jeg bor, men i går kveld kunne jeg ikke la være å sykle avsted med tanke på en halvliter pils mot tørsten.


Tilfeldighetene ville det slik at jeg traff på en gammel bekjent noen år yngre enn jeg. Lenge siden vi sist snakket sammen.
Han satt alene ved et bord, i skyggen av en parasoll. Han ble gla’ for å se meg og ba meg sitte ned. Vi bestilte øl og gjorde unna i løpet av kort tid det vanlige snikksnakket som ikke uofte innleder samtaler mellom gamle kjente som ikke har hatt kontakt på noen år. Jeg tror min gamle venn vil være anonym i denne teksten, la oss bare kalle ham det … Anonym.
Ikke lang tid passerte før han begynte å snakke om det som har vært hovedinteressen hans hele livet: Kvinner. Den interessen har vært så sterk og omseggripende at han aldri har giftet seg, men han har nok vært litt uvøren med kjønnsorganet sitt. Det er blitt noen unger … med flere enn én kvinne.
– Jeg er litt nedfor, sa han.
– Ååå???
– Jeg begynner å bli gammel.
– Du holder deg godt … håret intakt, ikke kulemage og slipset sitter fint.
– Takk, men nå skal du høre, sa Anonym og redegjorde for sine damebekjentskaper, uten unntak innledet via Tinder. Han brukte mange ord og uttrykk jeg vegrer meg for å gjengi, men det handlet for det meste om kvinners ytre. Han redegjorde for sine siste bekjentskaper og hva han følte da de kledde av seg. Sterk kost. Han avsluttet med:
– Jeg fikk gåsehud og var på det nærmeste vettskremt.
– Uffda… men kan du ikke jage yngre damer, da?
– Det er jo det jeg gjør. Jeg innlater meg ikke med kvinner på min alder … gud forby.
– Kinkige greier.
– Hvor gammel er du blitt, forresten?
Jeg sa det og Anonym utbrøt:
– Ååå, faen…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg