FRYKTEN VAR HANS VÅPEN…

.. men for sikkerhets skyld utvidet han med pumpehagle. VG har en sak om Sindre Finnes – Erna Solbergs hengivne ektemann – som kjente en frykt så omseggripende at han gikk til innkjøp av en pumpehagle.
Han hadde tenkt ut skrekkscenarier og ville beskytte familien sin. Mer vet jeg ikke. Dette er en plussak, og jeg har ikke småpenger i lomma. Man er henvist til gjetninger og spekulasjoner, men jeg antar at beskyttelsestrangen utfoldet seg under konas statsministertid, da familien bodde i Inkognitogaten 18.
Kanskje var Sindre redd for at noen fæle terrorister skulle ringe på statsministerboligens ytterdør og lage ugreie. Sant å si var det usemje om sikkerheten omkring statsministerboligen, og Sindre var nok av dem som mente den var altfor dårlig.
Men Sindre Finnes … med pumpehagle kaliber 12, fylt opp med fem skudd i magasinet og ett i kammeret? Rede til å rive hue av slemme terrorister som vil innenfor og kverke kona hans. Kabomm-kabomm-kabomm .. og svære, trykksterke fontener av blod plaskende i takplatene…

Jeg må le… ja, jeg må det. Ikke lett å forestille seg Sindre Finnes som bad ass, noe i nærheten av Dirty Harry (Go ahead, make my day), men det kan jo tenkes at han nå, i trygg ettertid – i VG – vil tøffe seg litt, slik som da Michael Jackson sang You Know I’m Bad, I’m Bad (Bad Bad-Really, Really Bad) You Know I’m Bad, I’m Bad…

6 kommentarer

Siste innlegg