GITTE ER FRUSTRERT

Gitte ringte i går kveld. Når hun ringer, løfter jeg telefonen:
– Næmen, Gitte … så hyggelig.
– Jeg er ganske oppgitt, vil du høre?
– Er paven katolikk?

– Ååå … hvordan gikk det?
Gitte redegjorde kort … toget til Oslo, av på Nationaltheatret og stilte seg opp utenfor Burns. Daten hennes dukket opp på motorsykkel, med ekstra skinnjakke og hjelm.
– Jeg var ikke akkurat kledd for motorsykkeltur, jeg hadde kort skjørt, trangtynn topp og sandaler … men jeg hoppet bakpå. Har ikke sittet på en motorsykkel siden tenårene, da broren min og jeg veltet i en glatt sving. Vel, jeg var litt redd, lukket øynene og ettersom han ikke så aller verst ut, syntes jeg det var greit å holde omkring ham.
– God start.
– Forsåvidt. Vi kjørte et stykke, ut av byen, vet ikke riktig hvor. Vi hadde på forhånd avtalt en skogstur.
– Åjavelja…
– Han ville vise meg et skogsområde han er så gla’ i.
– En staut friluftsmann … det er jo bra.
– Pratmaker, også. Jeg bød meg frem hele tiden. Skjørtet var kort og så gjennomsiktig at han må ha sett at jeg ikke hadde truse på, og BHen-var mer symbolsk enn bærekraftig. Jeg var altså ikke særlig utfordrende kledd. Det hadde vært enkelt for ham og lite bryderi å stikke hånda oppunder skjørtet og videre oppover, og i skogen er det mange usjenerte pletter med mykt underlag.
– Du og du…
– Men han bare bablet og bablet og bablet, og ved én anledning stoppet han og var helt fascinert av et ekorn som løp over stien og hoppet opp i en grantre og ned igjen og opp i et annet grantre.
– En naturelsker, det er jo bra.
– Joda, men jeg er da også natur, for svingende. Alt ved meg er helt naturlig, men tror du han prøvde seg, selv om jeg bød meg frem som den aller verste av alle tøyter?
– Jeg er lutter øre.
– Ved en anledning bøyde jeg meg ned og plukket et par blomster og skjørtekanten bak hevet seg ganske merkbart, innsynet må ha vært mer enn godt.
– Kanskje han er nærsynt og hadde glemt brillene hjemme.
– Nei, han hadde briller, den dusten. Jeg skjønner meg ikke på mannfolk nå om dagen, og du vet at jeg ikke går av veien for sex på første date.
– I know.
– A little less conversation, a little more action…
– Elvis var en klok mann.
– Noen ganger undres jeg på hva som skal til for at disse gutta skal ta hintet. Må vi stakkars piker suge tak i dem og tre kjønnsleppene ned over nesa deres…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg