GITTE ER LEI SEG

Min venninne Gitte ringte i går kveld. Ettersom jeg hadde drukket opp den calvadosflasken jeg hadde tenkt å gi bort som julegave, var jeg i så godt lune at jeg løftet telefonen. Før jeg rakk si noe:

– Åååå..
– Jeg begynner å lure på om jeg har mistet det.
– Mistet hva?
– Draget på menn. Det er så lenge siden jeg er blitt utsatt for deilig, bekreftende og egobyggende seksuell oppmerksomhet, eller uønsket seksuell oppmerksomhet som noen damer kaller det.
– Ååå..
– Jævlig deprimerende, og det er over et halvt år siden jeg sist fikk et dickpic. Savner det. Tror du jeg begynner å bli gammel?
– Gitte, du er trolig den peneste og lekreste blondinen i hele byen her og store omegn… og du er i din beste alder. Du er helt perfekt.
– Men hvorfor er det da aldri noen som prøver seg, tafser og sånn, sender ståpikken sin på Insta?
– Kanskje du går for utfordrende kledd?
– Hæææ???
– At du har for mye klær på deg slik at det blir vanskelig for menn å klå, ingen menn gidder jobbe seg gjennom lag på lag med ull og fandens bomull. Du vet åssen det er. Vi lever i en hektisk tid, folk vil ha ferdigmat fra Fjordland, lettkokte havregryn og robotklipper.
– Men det er jo vinter, jeg kan ikke gå med lårkorte skjørt og dype utringinger hele tiden.
– Hva med treningssenteret du går på, der er det vel muligheter for påtafsing?
Gikk på. Husker du ikke at jeg ble nektet der… jeg hadde for lite klær på meg, og det var visst støtende, fikk jeg vite. Men jeg mottok ingen klager fra mennene som trente der, tvertom. Jeg høstet mange lystne blikk. En og annen kom også med uanstendige forslag. Jeg elsket det.
– Skal ikke du på julebord, der er det vel noen sleske menn som ikke går av veien for en liten flørt.
– Pøøøcchhh… slappfisker. De er noen jævla pyser. Politisk korrekte tusseladder. De drikker nesten ikke engang. De er livredde.
– Åååå???
– Metoo, for faen. De jævlig sutrete feministene har ødelagt julebordsmoroa for mange år fremover. Dagens menn er vettskremte. Eier ikke initiativ. Sky som røyskatter. Kanskje det er håp for de gutta som går i SFO, men faen… når de er voksne, er jeg pensjonist med hengepupper og grått hår på musa.

2 kommentarer
    1. Kan godt tenkes at feministene med Metoo har gjort mang en kvinne en bjørnetjeneste. Riktignok fikk Giske offentlig gapestokk på tynt grunnlag (men motivet var å kvitte seg med en konkurrent) samt han i Høyre som vi vel ikke har fått helt greie på hva hadde bedrevet. Bare at det visstnok var fæle saker men merkelig nok ikke fælt nok til å være straffbart. Leirstein i FrP regner jeg ikke inn for han hadde jo så mange slags svin på skogen. Grande gikk foreløpig klar av konsekvenser selv om det ikke er tvil om hva folk husker av hennes eskapader. Hadja og Marianne likeså. Mange av de som satte i gang Metoo har fått føle effekten av Newtons 3. lov. Sjekk opp Asia Argento eller Gretchen Carlson… Apropos, tenk bare på å ha Raja luskende fritt rundt som en russisk steppeulv med det ene utspillet mer vanvittig enn det andre. Det må jo være en straff i seg selv bare å se hans kulørte fjes stirre sultent på taburetten din, lang mindre måtte forholde seg til tåpelighetene hans alle dager. Og han svensken med finsk navn fikk jo noen kroner (riktignok svenske, men dog) i erstatning nylig for ærekrenkelse fra ei selvutnevnt Metoo´er som trodde at Metoo ga henne carte blanche. Moralen er at menn har en merkelig evne til å komme tilbake. Det har vist seg at det er grenser for hvor lenge menn kan holde naturen i sjakk, særlig hvis naturen er utfordrende… Det tar bare litt tid. Eller sagt med et gammelt norsk ordtak: det er von i hangande snøre. Dette kan kanskje trøste din venninne litt? Hils Gitte det ved anledning og be henne stå på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg